Branża PR w mediach III 2008
2008-04-18 01:17
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach II 2008
Liderowi marcowego zestawienia, czyli PR-owi Polski poświęcono aż 127 publikacji w mediach. Zagadnienie to było omawiane głównie przez media lokalne, co sprawiło, że właśnie one opublikowały znacznie więcej, bo aż 134, artykułów związanych z public relations. Natomiast media ogólnopolskie zamieściły 90 PR-owskich materiałów. Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w marcu 2008 pisały dzienniki – pochodzą z nich aż 183 publikacje.Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się ponownie Gazeta Wyborcza, która na łamach swojego ogólnopolskiego wydania oraz dodatków regionalnych opublikowała 37 artykułów, związanych tematycznie z branżą PR.
Drugim najchętniej poruszanym w omawianych publikacjach tematem była branża PR. Liczba materiałów poświęconych środowisku public relations nadal spada i w marcu wynosiła jedynie 39 publikacji. Tradycyjnie trzecim w kolejności najczęściej opisywanych w marcu zagadnieniem PR-owskim był PR polityczny.
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
Od dwóch miesięcy spada liczba powołań na opinię ekspertów związanych z PR-em. W analizowanych materiałach 74 razy zacytowano i jedynie 22 razy wzmiankowano osoby związane z branżą. W marcu najczęściej cytowaną osobą był Michał Krawczyk, którego opinię przytaczano 5 razy, a Adama Kałuckiego i Mateusza Zmyślonego - po 4 razy. Natomiast po 3 razy cytowano Piotra Czarnowskiego, Annę Proszowską-Sala i Dariusza Tworzydłę.
Również na firmy, instytucje i agencje PR-owskie powoływano się w marcu znacznie rzadziej niż w ostatnich miesiącach – łącznie 68 razy. Bez wątpienia spośród agencji liderem zestawienia jest Grupa Eskadra, którą wzmiankowano aż 13 razy przy okazji omawiania strategii promocji miast. Na drugim miejscu znalazły się Effective PR, First PR oraz Sarto Public Relations z liczbą 4 cytowań dla każdej z tych agencji. W analizowanych materiałach w kategorii firm i instytucji związanych z promocją i PR-em odnotowano jedynie dwie: PSPR ( 7 publikacji) oraz POT (2 publikacje).
fot. mat. prasowe
Najczęściej wzmiankowane agencje PR-owskie
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl