eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyZdrowie Polaków: popularne multiwitaminy

Zdrowie Polaków: popularne multiwitaminy

2008-04-20 12:42

Zdrowie Polaków: popularne multiwitaminy

Zażywanie preparatów wielowitaminowych, N=1000 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Ponad połowa Polaków (54%) powyżej 15 roku życia sięga po multiwitaminy. Od preparatów tego typu oczekują przede wszystkim dostarczenia kompletnego zestawu witamin w jednym produkcie - wynika z raportu TNS OBOP.

Przeczytaj także: Polki dbają o zdrowie

fot. mat. prasowe

Zażywanie preparatów wielowitaminowych, N=1000

Zażywanie preparatów wielowitaminowych, N=1000

Ponad połowa Polaków w wieku 15 lat i więcej używa preparatów multiwitaminowych choćby od czasu do czasu. Użytkownikami tego typu środków są częściej kobiety (61% wszystkich użytkowników) oraz osoby stosunkowo młode (51% użytkowników nie ukończyła 40 lat). Rzadziej po multiwitaminy sięgają mężczyźni (39%) oraz osoby powyżej 60 roku życia (16%).

Pytani o idealne cechy preparatu multiwitaminowego, Polacy na pierwszym miejscu wymieniają te, które świadczą o dobroczynnym wpływie multiwitamin na zdrowie i samopoczucie. Produkty tego typu powinny według respondentów przede wszystkim oferować kompletny zestaw witamin (29%). Zdaniem 11% badanych multiwitaminy powinny być źródłem siły i energii, zaś 9% podkreśla ich wpływ na zachowanie zdrowia.

fot. mat. prasowe

Cechy idealnego preparatu multiwitaminowego, N=1000 (6 najważniejszych)

Cechy idealnego preparatu multiwitaminowego, N=1000 (6 najważniejszych)

„Polacy pomimo, iż stosunkowo chętnie sięgają po preparaty multiwitaminowe, zażywają je głównie w okresie wzmożonych zachorowań na przeziębienie i grypę, czyli od jesieni do wiosny. Jak pokazują badania, Polacy nie wyrobili w sobie nawyku całorocznego stosowania tego typu środków” – komentuje wyniki badania Aneta Tyborowska, Lider Sektora Badań Rynku Medycznego TNS OBOP.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z badania OTC Track, który jest ciągłym badaniem o charakterze syndykatowym, realizowanym dla marek należących do poszczególnych kategorii o leków bezreceptowych. Badanie OTC Track realizowane jest techniką CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) na ogólnopolskiej próbie losowo – kwotowej, reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, województwo i klasę miejscowości. Wielkość próby to 250 wywiadów tygodniowo, ponad 1 000 wywiadów miesięcznie, przeszło 12 000 rocznie. Podane dane pochodzą z pomiaru realizowanego 1 do 31 marca 2008.

Przeczytaj także: Co jemy na śniadanie? Co jemy na śniadanie?

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: