Ranking najcenniejszych marek 2008
2008-04-23 01:35
Przeczytaj także: Ranking najcenniejszych marek 2013
- Dalszy wzrost rynków BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) — Rynki wschodzące odgrywają kluczową rolę jako katalizatory wzrostu marek międzynarodowych, takich jak np. Apple czy Gucci. Tegoroczny ranking BrandZ świadczy o tym, że rozpędu nabierają marki krajowe z tzw. rynków wschodzących. Marki chińskie zajęły silną pozycję, a rosyjski operator telefonii komórkowej MTS zakwalifikował się do rankingu na pozycji 89. MTS to pierwsza rosyjska marka, która znalazła się wśród Top 100, a jej wartość wynosi 8,1 mld USD. Inne marki z krajów BRIC, na które warto zwracać uwagę w przyszłości to Lukoil, Beeline i Baltika z Rosji, ICICI z Indii oraz Brahma, Petrobras i Bradesco z Brazylii.
- Boom technologiczny — Sektor technologiczny (w tym operatorzy telefonii komórkowej), do którego należało 28 spośród setki najsilniejszych marek, prześcignął wszystkie inne kategorie w tegorocznym rankingu BrandZ, odnotowując wzrost wartości marek na poziomie 187,5 mld USD, co stanowi ponad połowę całkowitego wzrostu w ramach Top 100.
BrandZ to ranking oparty na badaniach bezpośrednich. Tym samym odzwierciedla on postrzeganie marek przez ludzi, którzy naprawdę mają coś do powiedzenia – użytkowników marek i konsumentów. Ranking opiera się na bazie danych WPP obejmującej największy zbiór danych na temat wartości marek. W ramach badań nad przygotowaniem rankingu prowadzone są wywiady z ponad milionem konsumentów na całym świecie na temat 50 tys. marek z całego świata. Ranking BrandZ to badanie obejmujące zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i sektora business to business, które jednocześnie oferuje narzędzia umożliwiające przewidywanie rentowności marek w przyszłości. Źródłami danych na temat rentowności marek oraz danych finansowych są odpowiednio Datamonitor oraz Bloomberg.
Przeczytaj także:
Ranking najcenniejszych marek 2012
![Ranking najcenniejszych marek 2012 [© Michael Brown - Fotolia.com] Ranking najcenniejszych marek 2012](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/marki-godne-zaufania/Ranking-najcenniejszych-marek-2012-94404-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
marki godne zaufania, najlepsza marka, ranking najcenniejszych marek, ranking marek, najdroższe marki, marki, ranking najsilniejszych marek