eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySpołeczeństwo informacyjne 2004-2006

Społeczeństwo informacyjne 2004-2006

2008-04-25 00:15

Przeczytaj także: Internet i komputery w Polsce - raport 2007


8. W 2006 r. 94% przedsiębiorstw z dostępem do Internetu stosowało co najmniej jedno spośród następujących zabezpieczeń informatycznych: ochrona antywirusowa, systemy zaporowe, serwery szyfrujące lub przechowywanie kopii zapasowych poza siedzibą firmy.

9. W 2005 r. przez Internet kupowało 23% firm, a sprzedawało - 7%.

10. Komunikacja wewnątrz przedsiębiorstw jest coraz częściej wspierana przez użycie sieci komputerowych, z których najbardziej podstawową formą jest LAN używany w 2006 r. w 59% firm. Intranet posiadało 30% przedsiębiorstw, Ekstranet – 7%, a system do obsługi zamówień - 25%.

WYKORZYSTANIE ICT W GOSPODARSTWACH DOMOWYCH

1. W latach 2004-2006 udział gospodarstw domowych posiadających komputery wśród ogółu gospodarstw z osobami w wielu 15-74 lata wzrósł z 36% do 45%.

fot. mat. prasowe

Osoby korzystające z komputerów wg miejsca korzystania

Osoby korzystające z komputerów wg miejsca korzystania

2. W 2006 r. 43% osób w wieku 16-74 lata w Polsce korzystało z komputera regularnie.

3. W 2006 r. co trzecie gospodarstwo domowe
w Polsce posiadało dostęp do Internetu, podczas gdy dwa lata wcześniej – co czwarte. Dostęp do Internetu jest znacznie zróżnicowany pomiędzy gospodarstwami z poszczególnych klas wydzielonych w oparciu o dochody, miejsce zamieszkania oraz obecność dzieci poniżej 16 roku życia. Zdecydowanie więcej gospodarstw miało dostęp do Internetu w grupie o najwyższych dochodach (73%) niż w grupie o najniższych dochodach (17%). Istotnie wyższy był także udział gospodarstw posiadających dostęp do Internetu wśród gospodarstw domowych w dużych miastach (46% w 2006 r.) w porównaniu z obszarami wiejskimi (25%) oraz gospodarstw z dziećmi do 16 roku życia (47%) w stosunku do gospodarstw bez dzieci w tym wieku (31%).

4. Łącza szerokopasmowe wypierają wąskopasmowe - 22% gospodarstw domowych w Polsce posiadało szerokopasmowy dostęp do Internetu w 2006 r.

5. Co trzeci mieszkaniec Polski w wieku 16-74 lata regularnie korzystał z Internetu w 2006 r. Wśród osób z wyższym wykształceniem udział regularnych użytkowników Internetu (72%) był znacznie wyższy niż w pozostałych grupach wg poziomu wykształcenia.

6. W 2006 r. mieszkańcy Polski w wieku 16-74 lata, podobnie jak większość Europejczyków, najczęściej korzystali z Internetu używając poczty elektronicznej (27%) i poszukując informacji o produktach (25%). Usługi bankowości elektronicznej, wybierane najrzadziej przez polskich respondentów (9%), plasowały się w UE na trzecim miejscu wśród celów korzystania z Internetu (UE-25=22%).

7. W latach 2004-2006 ponad dwukrotnie (z 5% do 12%) wzrosła liczba mieszkańców Polski w wieku 16-74 lata, którzy deklarowali, że w ciągu ostatniego roku zamawiali lub kupowali przez Internet. Odsetek kupujących on-line był w Polsce ponad dwukrotnie niższy od średniej europejskiej (27%). Najczęściej drogą elektroniczną zamawiano książki, czasopisma, ubrania i sprzęt sportowy (co najmniej 1/3 internautów).

8. Ataki wirusów komputerowych w 2005 r. przysporzyły kłopotów 12% osób indywidualnych w Polsce. Odsetek internautów, którzy w 2005 r. padli ofiarą przestępstwa polegającego na wyłudzaniu płatności przy pomocy podanego w Internecie numeru karty płatniczej w naszym kraju nie przekroczył 1%, a w UE wynosił 1,3%.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: