Społeczeństwo informacyjne 2004-2006
2008-04-25 00:15
Przeczytaj także: Internet i komputery w Polsce - raport 2007
E-ADMINISTRACJA
1. W 2006 r. 56% internautów wyrażało zainteresowanie kontaktami z administracją publiczną przez Internet, jednak tylko 14% korzystało z tej formy.
2. Przedsiębiorstwa w większym stopniu korzystają z e-administracji niż osoby indywidualne. W 2005 r. 61% przedsiębiorstw wykorzystywało Internet do kontaktów z administracją publiczną (o 3 punkty procentowe mniej niż średnia dla 25 krajów UE).
3. Osoby indywidualne w Polsce najczęściej wykorzystywały Internet do poszukiwania informacji na stronach WWW instytucji publicznych, natomiast przedsiębiorstwa – do odsyłania wypełnionych formularzy.
E-ZDROWIE
1. W 2006 r. 43% internautów zgłaszało zainteresowanie korzystaniem z usług zdrowotnych przez Internet (np. uzyskiwanie porad medycznych, umawianie wizyt lekarskich), a 27% poszukiwało w sieci informacji dotyczących zdrowia (profilaktyki chorób, żywienia itp.).
2. Od 2004 r. liczba poszukujących informacji na temat zdrowia wzrosła o ponad 50%. Najczęściej poszukiwały ich kobiety, osoby z wyższym wykształceniem oraz mieszkańcy dużych miast.
"Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań z lat 2004-2006" jest pierwszą publikacją GUS prezentującą w syntetycznej formie analizę wyników wielu badań statystycznych, których tematyka związana jest ze zjawiskiem zwanym w literaturze przedmiotu społeczeństwem informacyjnym, gospodarką elektroniczną lub gospodarką informacyjną.
Głównym źródłem informacji były wyniki badań wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i w gospodarstwach domowych przeprowadzonych w latach 2004–2006 przez GUS. Ponadto zaprezentowane zostały rezultaty badań Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) oraz dane Eurostatu i Międzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej (ITU).
Przeczytaj także:
Internet i komputery w Polsce - raport 2008
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl