Sektor ubezpieczeniowy: reklama I-III 2008
2008-04-30 12:40

Jakie towarzystwa ubezpieczeniowe oferujące ubezpieczenia komunikacyjne Pan(i) zna choćby tylko ze s © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marketing bezpośredni zwalnia
Towarzystwa oferujące ubezpieczenia komunikacyjne na działalność promocyjną przeznaczyły niemal 56 mln zł. Z telewizyjnej formy promocji skorzystało 5 firm – AXA, Commercial Union Direct, Link 4, Liberty Direct oraz PZU S.A. Spośród nich największe koszty poniosła AXA Ubezpieczenia, która na zakup telewizyjnego czasu antenowego przeznaczyła ponad 15 mln zł. Reklama telewizyjna towarzystwa AXA osiągnęła najwyższy, w porównaniu do konkurencji, poziom współczynnika GRP, który dla osób powyżej 15 roku życia wyniósł 4 475,44.fot. mat. prasowe
Jakie towarzystwa ubezpieczeniowe oferujące ubezpieczenia komunikacyjne Pan(i) zna choćby tylko ze s
Jakie towarzystwa ubezpieczeniowe oferujące ubezpieczenia komunikacyjne Pan(i) zna choćby tylko ze słyszenia?
Okazuje się, że mimo zróżnicowanych nakładów towarzystw ubezpieczeniowych na działania reklamowe, najbardziej znanymi spośród nich w dalszym ciągu są spółki wchodzące w skład grupy kapitałowej PZU. W przypadku towarzystw ubezpieczeniowych oferujących ubezpieczenia OC i AC, najlepiej rozpoznawany jest PZU S.A. Na pytanie o znajomość towarzystw oferujących ubezpieczenia komunikacyjne spontanicznie wymienia je niemal trzy czwarte (71%) Polaków, w tym niemal połowa (48%) w pierwszej kolejności.
W pierwszej trójce najlepiej rozpoznawanych marek są również Warta (46% spontanicznych wskazań, w tym 9% w pierwszej kolejności) i Link4 (32% spontanicznych wskazań, w tym 10% w pierwszej kolejności). Towarzystwo AXA, które w tym okresie poniosło największe wydatki na zakup mediów, było wskazane spontanicznie przez 7% badanych, w tym 1% w pierwszej kolejności.
Towarzystwa ubezpieczeniowe na życie w tym samym czasie na kampanie telewizyjne, radiowe bądź prasowe wydały łącznie ponad 4,7 mln zł, czyli ponad 10 razy mniej niż towarzystwa z produktami komunikacyjnymi. W telewizyjną kampanię reklamową zainwestowało jedynie towarzystwo Aegon. Była to pierwsza w historii tej firmy intensywna kampania wizerunkowa. 30-sekundowy spot telewizyjny emitowały m. in. TVP, Polsat, TVN, TVN24 i Discovery. Na zakup mediów Aegon w marcu br. wydał 3,6 mln zł; wskaźnik GRP dla osób powyżej 15 roku życia wyniósł 652,37.
![Polacy a usługi assistance 2017 [© peterzayda - Fotolia.com] Polacy a usługi assistance 2017](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ubezpieczenia/Polacy-a-uslugi-assistance-2017-202950-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl