Marki godne zaufania 2008
2008-04-25 00:16
Przeczytaj także: Jakim markom ufają Europejczycy?
Oprócz Złotego Godła co roku przyznawane jest również Kryształowe Godło European Trusted Brands 2008. Otrzymują je marki, które w badaniu uzyskały najwyższe notowania w czterech kryteriach: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, znajomość potrzeb klienta.
fot. mat. prasowe
Najczęściej wskazywane marki w Europie
W ósmej edycji badania European Trusted Brands Kryształowe Godła w 20 kategoriach globalnych otrzymają marki: Peugeot (Samochód), Electrolux (Urządzenia AGD), Lenovo (Komputer osobisty), Nokia (Telefon komórkowy), Plus (Operator telefonii komórkowej), Canon (Aparat fotograficzny), Itaka (Biuro podróży), Lukas Bank (Bank), Visa (Karta płatnicza), ING Nationale Nederlanden (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Allegro.pl (Firma internetowa), Shell (Stacja benzynowa), Vigor (Witaminy), Nurofen (Środek przeciwbólowy), Polopiryna (Lek na przeziębienie), Dove (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), Adidas (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Vichy (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Persil (Proszek do prania), Nestlé (Płatki śniadaniowe).
W 10 kategoriach wybieranych lokalnie, zdobywcami kryształowych statuetek zostały następujące marki: Discovery (Stacja telewizyjna), Danone (Producent żywności), Boiron (Preparat ziołowy/homeopatyczny), Winiary (Ciasta/desery), Hortex (Soki), Lacalut (Pasta do zębów), Cif (Środek czystości), Monini (Olej jadalny), Biovital (Preparat na witalność), ING Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A (Fundusz inwestycyjny).
"Już po raz ósmy Reader’s Digest przeprowadziło badanie European Trustem Brands. To fascynujące móc obserwować zmiany, które pokazują nam uzyskane wyniki. Cykliczność naszego badania pozwala nam m.in. obserwować jak z roku na rok zmienia się portret typowego Europejczyka oraz nasze podejście do życia. Pozwala również na analizowanie trendów i zmian marketingowych. Marki, które zwyciężyły w tym roku otrzymają statuetki Złote i Kryształowe Statuetki. Niektóre z nich pojawiają się na szczycie zaufania po raz kolejny a niektóre po raz pierwszy. To tym badziej cieszy, gdyż widzimy, że rynek żyje, ewoluuje, a konsument jest elastyczny i dokonuje świadomych wyborów marek godnych zaufania" – podsumowuje Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalna wydawnictwa Reader’s Digest.
Przeczytaj także:
Marki godne zaufania 2014
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
marki godne zaufania, trusted brand, najlepsza marka, European Trusted Brands, Reader's Digest, marka, marki