Społeczeństwo informacyjne w UE 2007
2008-04-28 01:35
Przeczytaj także: Społeczeństwo informacyjne 2004-2006
Osoby indywidualne korzystają z Internetu najczęściej w celu odbierania i wysyłania poczty elektronicznej (51% mężczyzn, 45% kobiet) oraz wyszukiwania informacji o towarach i usługach (51% mężczyzn, 43% kobiet). Co czwarty obywatel Unii Europejskiej korzysta z bankowości internetowej (28% mężczyzn, 22% kobiet).
2. Przedsiębiorstwa
fot. mat. prasowe
Dostęp do Internetu w przedsiębiorstwach w Unii Europejskiej (EU27, 2005-2007, %)
Dostęp do Internetu w przedsiębiorstwach w Unii Europejskiej (EU27, 2005-2007, %)
Badanie wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w Unii Europejskiej w 2007 roku pokazuje, że dziewięć na dziesięć przedsiębiorstw ma dostęp do Internet (dokładnie 94%), przy czym 77% ma łącza szerokopasmowe. 65% przedsiębiorstw ma także własną stronę internetową. Statystyki te odnotowały niewielki wzrost w porównaniu z 2006 rokiem. Prezentowane wartości oparte są na wynikach badania na próbie przedsiębiorstw o liczbie zatrudnionych równej 10 i więcej.
Niemal połowa (44%) przedsiębiorstw korzysta z outsourcingu funkcji ICT/IT. Przodują w tym względzie Dania (76%) i Finlandia (70%). Polska znajduje się w środku stawki z 46% udziałem outsourcingu. Najniższe udziały odnotowano w Bułgarii (22%), Litwie (21%) i na Węgrzech (20%).
Przeczytaj także:
Internet i komputery w Polsce - raport 2008

1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl