Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za luty 2008 roku.
Przeczytaj także:
Wyniki Megapanel I 2008
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008 r.
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008 r.
Kliknij, aby przejść do galerii (4)
W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego nie nastąpiły zmiany na pięciu pierwszych miejscach. Pierwsza pozycja należy do Google z zasięgiem 83,35 proc. (w styczniu 81,91 proc.), druga do Onet.pl - 67,21 proc. (68,09 proc. w styczniu), trzecia do Wirtualnej Polski - 56,43 proc. (w styczniu zasięg wynosił 57,40 proc.), natomiast na czwartym miejscu znalazła się INTERIA.PL z zasięgiem 51,20 proc. (w styczniu 51,87 proc.), a piątym Allegro.pl z zasięgiem wynoszącym 50,90 proc. (51,27 proc. w styczniu). Zmiana w rankingu w porównaniu z styczniowym zestawieniem nastąpiła na miejscu 6, gdzie pojawiła się witryna nasza-klasa.pl, która przeskoczyła z 7 pozycji z zasięgiem 50,78 proc. (w styczniu 50,16 proc.). W lutym w porównaniu ze styczniem zniknęły z zestawienia strony sciaga.pl, gry.pl oraz Pino.pl, a pojawiły się ceneo.pl (na pozycji 20), otoMoto oraz mozilla.org (odpowiednio na miejscu 18 i 15).
Biorąc pod uwagę ranking według miesięcznej liczby odsłon w lutym przetasowania nastąpiły już w czołówce. Na pierwszym miejscu znalazła się nasza-klasa.pl z 6 093 773 520 odsłon, na drugim Allegro.pl z 4 146 348 211 odsłon, które wyprzedziło Onet.pl znajdujący się na miejscu trzecim z 3 828 121 586 odsłon. Oprócz tego w lutowym zestawieniu pojawił się serwis travian.pl na pozycji 8 z 1 104 411 392 odsłon, a wypadł z rankingu epuls.pl znajdujący się w styczniu na pozycji 10.