eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyStacje telewizyjne: coraz większy wybór

Stacje telewizyjne: coraz większy wybór

2008-05-04 02:13

Stacje telewizyjne: coraz większy wybór

Liczba stacji polskojęzycznych dostępnych na rynku polskim © fot. mat. prasowe

W ostatnich latach można zaobserwować bardzo intensywny rozwój rynku telewizyjnego. Z badania TNS OBOP wynika, że w 2008 roku polscy telewidzowie mogą wybierać spośród ponad 110 stacji polskojęzycznych dostępnych w naszym kraju.

Przeczytaj także: Najchętniej oglądane programy telewizyjne

Oczywiście nie każdy może pozwolić sobie na posiadanie dostępu do takiej liczby stacji, które w zdecydowanej większości dystrybuowane są poprzez platformy cyfrowe i telewizje kablowe. Co więcej nie każdy telewidz może pozwolić sobie na odbiór wszystkich stacji tzw. naziemnych, czyli odbieranych za pomocą zwykłych anten telewizyjnych. W Polsce dostępnych mamy 7 takich stacji. Spośród nich jedynie TVP1, TVP2 i Polsat dostępne są na terenie prawie całego kraju, natomiast pozostałe naziemne swoim zasięgiem obejmują od 59% (TV Puls) do 91% (TVP Info) mieszkańców w wieku 4+.

Wraz z rozwojem rynku telewizyjnego zauważalny jest spadek udziałów w widowni stacji naziemnych w stosunku do stacji kablowo – satelitarnych. W 1997 roku ponad 87% czasu przed telewizorem spędzaliśmy na oglądaniu stacji naziemnych, w 2008 odsetek ten spadł do 79%. Na rynku od wielu lat dominują cztery stacje (TVP1, TVP2, Polsat, TVN), które w I kwartale tego roku przyciągnęły prawie 73% widowni telewizyjnej.

fot. mat. prasowe

Liczba stacji polskojęzycznych dostępnych na rynku polskim

Liczba stacji polskojęzycznych dostępnych na rynku polskim

Spośród stacji tematycznych najwięcej widowni przyciągają TVN 24, Mini Mini oraz Eurosport, które w I kwartale 2008 roku osiągnęły udziały na poziomie odpowiednio 2,9%, 0,9% oraz 0,8%. W ofercie stacji tematycznych dostępnych jest między innymi 16 stacji dokumentalnych, 12 stacji dla dzieci i 14 stacji sportowych.

„Analizując sytuację na rynkach zagranicznych można się spodziewać, że w najbliższych latach liczba stacji telewizyjnych w Polsce będzie nadal rosła. Dla porównania mieszkańcy Wielkiej Brytanii mogą obecnie wybierać już spośród ponad 170 stacji” – komentuje Dariusz Rocki, Główny Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3259 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: