eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySerwisy samochodowe 2007

Serwisy samochodowe 2007

2008-05-07 01:22

Serwisy samochodowe 2007

Sposób wyboru serwisów naprawczych. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W 2007 roku drobne usterki w swoich samochodach naprawiał co drugi Polak. Ponad połowę klientów ASO motywuje jakość i fachowość usług. Cena jest najistotniejsza dla 66% korzystających z nieautoryzowanych stacji. Użytkownicy ASO nadal stanowią większość, nieautoryzowane stacje cieszą się rosnącym zaufaniem i rosną w siłę - wynika z raportu instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.

Przeczytaj także: Polacy i naprawa samochodu

Klienci autoserwisów to dwie grupy kierowców: ci, którzy z przyzwyczajenia, przekonani o gwarancji jakości usług „asekuracyjnie” korzystają z ASO oraz tacy, dla których atrakcyjna cena i indywidualna obsługa oferowana w warsztatach nieautoryzowanych są znacznie bardziej istotne. Wśród badanych właścicieli aut mających od 2-8 lat użytkownicy ASO nadal stanowią większość, jednak nieautoryzowane stacje - coraz bardziej profesjonalne – cieszą się rosnącym zaufaniem. Kolejna fala badania pokazuje, że wzrasta zaufanie do stosunkowo młodych na polskim rynku nieautoryzowanych sieciowych stacji obsługi.

fot. mat. prasowe

Sposób wyboru serwisów naprawczych.

Sposób wyboru serwisów naprawczych.

„Rynek warsztatów jest w Polsce w tej chwili rozproszony. Szacunkowo istnieje około 22 tyś. warsztatów, z czego 3 tyś. skupionych jest w sieciach. Warsztaty sieciowe są najszybciej rozwijającym się segmentem rynku. Rosnące wymogi prawne i technologiczne przyczynią się prawdopodobnie do konsolidacji rynku i eliminacji warsztatów najmniejszych, które aktualnie często działają w szarej strefie.” – analizuje Michał Kuś, Kierownik Zespołu Badawczego, ARC Rynek i Opinia.

Stosunkowo młodą na rynku alternatywą dla „zwykłych” warsztatów samochodowych są nieautoryzowane, ale sieciowe serwisy obsługi. Ich rozwój i rosnąca popularność być może spowodowana jest łączeniem w sobie zalet ASO i nieautoryzowanych stacji. W przypadku drobnych napraw, korzystanie z nieautoryzowanych sieciowych stacji obsługi deklaruje w 2007 roku 9,8% posiadaczy aut, podczas gdy w 2005 roku tylko 5,7%.

fot. mat. prasowe

Typ serwisu, w jakim dokonana była drobna naprawa.

Typ serwisu, w jakim dokonana była drobna naprawa.

Co atrakcyjnego jest w ASO? Dużą rolę odgrywają formalne aspekty – gwarancja „wpisu” (51%) podczas sprzedaży auta, czy zachowanie gwarancji (47%). Autoryzowane stacje przyciągają także innymi pozacenowymi elementami usług, jak fachowość i pewność (58%), czy też jakość wykonywanych napraw (46%).

fot. mat. prasowe

Dlaczego autoryzowana stacja obsługi?

Dlaczego autoryzowana stacja obsługi?

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: