Rozwój firm a kadra zarządzająca 2008
2008-05-26 00:55
Przeczytaj także: Rozwój firm a kadra zarządzająca 2010
fot. mat. prasowe
Inwestycje związane z poinformowanymi i zaangażowanymi klientami
Menadżerowie, wśród których przeprowadzono badanie przewidują, że inwestycje mające na celu zaspokojenie oczekiwań nowych i wymagających klientów wzrosną w ciągu najbliższych trzech lat o 22 procent.
Najbardziej wyraźny nacisk na inwestycje dostrzegalny jest w grupie liderów rynkowych. Prezesi i dyrektorzy generalni firm o wyższym wzroście zysku netto wskazują, że inwestycje kierowane do „dobrze poinformowanych klientów” w ciągu najbliższych trzech lat wzrosną o 36 procent. Większość tych inwestycji będzie ukierunkowana na nowe możliwości operacyjne, które poprawiają współpracę i podnoszą innowacyjność produktów.
Analiza wykazuje duży wpływ „dobrze poinformowanych klientów” także na wzrost inwestycji w szerszej perspektywie geograficznej. W Europie badani CEO wskazali, że w ciągu najbliższych trzech lat planują 23 procentowy wzrost inwestycji skierowanych do tej grupy klientów.
Ekspansja Klientów świadomych znaczenia CSR
fot. mat. prasowe
Wpływ oczekiwań klientów wobec firm w obszarze odpowiedzialności społecznej
Analiza ta ujawnia również, że, mimo iż w ciągu ostatnich czterech lat troska CEO o sprawy dotyczące środowiska naturalnego wzrosła dwukrotnie, nie rozłożyła się ona równomiernie na wszystkie kraje świata. CEO państw Azji i Europy charakteryzują się największą troską o sprawy związane z ekologią, tuż za nimi znajdują się przedstawiciele państw Ameryki Północnej i Południowej.
Ankietowani menedżerowi zaznaczyli, że reputacja związana z CSR jest istotnym narzędziem przyciągającym pracowników i zachęcającym ich do pozostania w firmie. Badani wskazali, że CSR jest kluczowym elementem pozwalającym utrzymać ich firmom udziały w rynku.
Przeczytaj także:
Bezrobocie, inflacja, zmiany klimatu i hakerzy. Tego boją się polscy CEO
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl