Branża PR w mediach IV 2008
2008-05-16 11:53
Przeczytaj także: Branża PR w mediach III 2008
Kwietniowy raport PRoto o wizerunku branży public relations w mediach powstał na podstawie aż 340 materiałów związanych tematycznie z PR-em. Zdecydowanie najwięcej publikacji dotyczyło tematu PR-u Polski, który w analizowanym okresie dotyczył głównie działań promocyjnych różnych miejscowości.Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że zdecydowana większość (210) kwietniowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 87 materiałów było pozytywnych, a 43 publikacje miały charakter negatywny.
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
W kwietniu dziennikarze chętnie sięgali po eksperckie wypowiedzi osób związanych z branżą PR, w analizowanym miesiącu 185 razy cytowano i 73 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Do najczęściej cytowanych należeli: Anna Proszowska-Sala i Olgierd Annusewicz.
Anna Proszowska-Sala pierwsze miejsce w rankingu zawdzięcza II edycji Festiwalu Promocji Miast i Regionów, którego jest pomysłodawczynią. Jej wypowiedzi w mediach dotyczyły głównie tematyki kształtowania wizerunku miejsc i promocji miast.
Natomiast Olgierd Annusewicz zagościł w mediach głównie dzięki objęciu funkcji doradcy ds. wizerunku byłej już Rzecznik Praw Dziecka Ewy Sowińskiej.
Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji zwyciężyła Grupa Eskadra PR, która była wzmiankowana 8 razy i wyprzedziła: Agencję KLC, Alert Media Communications, Ciszewski PR i Solski PR, które wymieniano po 5 razy.
Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się ponownie Gazeta Wyborcza, która na łamach swojego ogólnopolskiego wydania oraz dodatków regionalnych opublikowała 48 artykułów związanych tematycznie z branżą PR.
W kwietniu nieco częściej o PR pisały media regionalne, które zamieściły 179 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach ogólnopolskich znalazło się 161 materiałów o tej tematyce.
Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w kwietniu pisały dzienniki – pochodzi z nich aż 226 na 340 wszystkich publikacji uwzględnionych w zestawieniu.
fot. mat. prasowe
Autorzy najczęściej piszący o PR oraz tematy przez nich poruszane
Autorzy najczęściej piszący o PR oraz tematy przez nich poruszane
![Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/monitoring-mediow/Branza-PR-w-mediach-IV-2010-47356-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl