Poczta Polska: jakość usług w 2007
2008-05-21 13:49
Ogólnopolskie wskaźniki terminowości w roku 2007 dla przesyłek priorytetowych obliczone na podstawie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Usługi pocztowe: uwolnienie rynku w 2013
Raport zawiera m.in. informacje o:- terminowości doręczeń przesyłek listowych zwykłych,
- terminowości doręczania paczek pocztowych,
- reklamacjach dotyczących powszechnych usług pocztowych.
Badanie miało charakter ciągły i zostało przeprowadzone w terminach: od 01.01.2007 do 24.08. 2007 r. – I etap badania oraz od 3.09.2007 r. do 31.12.2007 r. – II etap badania. Wykonawcą badania była firma zewnętrzna, niezależna od operatora i organu regulacyjnego. II etap badania został przeprowadzany z uwzględnieniem parametrów przesyłek oraz rzeczywistych przepływów poczty w Poczcie Polskiej w poszczególnych relacjach.
Do czasu przebiegu przesyłek nie wliczano objętych badaniem dni ustawowo wolnych od pracy (niedziel i świąt) oraz wszystkich sobót. Przesyłki doręczone w sobotę traktowano, jak doręczone w najbliższy dzień roboczy następujący po tej sobocie, a przesyłki wrzucone do skrzynki w dzień roboczy, a ostemplowane w sobotę, niedzielę lub dzień świąteczny traktowano, jak ostemplowane w najbliższy dzień roboczy następujący po tej sobocie, niedzieli lub dniu świątecznym.
Do oceny terminowości przebiegu przesyłek priorytetowych zastosowano standard jakościowy „82% przesyłek doręczonych w terminie D+1”, natomiast dla przesyłek ekonomicznych przyjęto standard jakościowy „85% przesyłek doręczonych w terminie D+3”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych.
fot. mat. prasowe
Ogólnopolskie wskaźniki terminowości w roku 2007 dla przesyłek priorytetowych obliczone na podstawie
Wysokie wartości wskaźnika terminowości doręczeń przesyłek listowych zwykłych priorytetowych i ekonomicznych Poczta Polska osiąga dla przesyłek przekazywanych w relacjach lokalnych, przy czym dla przesyłek ekonomicznych w II etapie badania zaobserwowano znaczący spadek terminowości w tych relacjach (poniżej wymogu D+3 określonego w Załączniku Nr 2 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych.).
fot. mat. prasowe
Ogólnopolskie wskaźniki terminowości w roku 2007 dla przesyłek ekonomicznych obliczone na podstawie
Uwzględniając w badaniu (II etap badania) rzeczywiste przepływy poczty w Poczcie Polskiej w poszczególnych relacjach, uzyskane wskaźniki terminowości zarówno dla przesyłek priorytetowych jak i ekonomicznych spełniają wymogi odpowiednio D+1 i D+3 określone w Załączniku Nr 2 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl