Pentor: nastroje konsumentów V 2008
2008-05-22 01:21
Po kwietniowym, znaczącym wzroście, maj przyniósł ochłodzenie nastrojów konsumenckich Polaków - wynika z badania Pentora. Tym samym wszystkie trzy wskaźniki obniżyły swoją wartość w stosunku do miesiąca ubiegłego.
Przeczytaj także: Nastroje konsumenckie w Polsce bardzo dobre
Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł o 4,3pkt i tym samym osiągnął wartość 9,4pkt. Wskaźnik optymizmu gospodarstw domowych (OGD) i percepcji sytuacji ekonomicznej kraju (PESK) spadły odpowiednio o 5,7pkt i 2,9pkt.W maju osoby o negatywnym ustosunkowaniu wobec obecnej sytuacji ekonomicznej Polski (pesymiści, zrezygnowani, sfrustrowani) stanowili 27,1 procent społeczeństwa. 72,9 procent Polaków natomiast pozytywnie odbiera sytuacje ekonomiczną Polski (optymiści, twardzi optymiści, usatysfakcjonowani).
Ponad połowa - 52 procent - badanych Polaków wyraża przekonanie, że sytuacja ich budżetu domowego nie zmieniła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy. 25 procent uważa, że sytuacja finansowa ich gospodarstwa domowego uległa pogorszeniu, 23 procent badanych dostrzega natomiast poprawę sytuacji gospodarstwa domowego.
Badanie zrealizowane zostało w dniach 9-14 maja 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
Przeczytaj także:
Nastroje konsumenckie w Polsce wciąż na plusie
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Więcej na ten temat:
wskaźnik optymizmu, nastroje społeczne, nastroje konsumentów, nastroje konsumenckie