Weekendy majowe a telewizja 2008
2008-05-31 01:25
Czas oglądania telewizji statystycznego Polaka w długie weekendy © fot. mat. prasowe
W czasie długich weekendów w 2008 roku statystyczny Polak spędził przed telewizorem prawie 3 godziny 50 minut, czyli średnio o ponad pół godziny więcej w porównaniu do analogicznych okresów w 2007 r. - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP.
Przeczytaj także: Sylwester z TV: Polsat liderem
Wielu Polaków czas majowego odpoczynku przeznacza na oglądanie telewizji. W czasie długich weekendów (1-4 maja i 22-25 maja 2008 roku), statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio prawie 3 godziny 50 minut. W porównaniu do zeszłorocznych przerw z okazji świąt majowych i Bożego Ciała ten czas wydłużył się odpowiednio o 20 i 45 minut.W 2008 roku weekend wypadający z okazji Bożego Ciała przypadał wyjątkowo w maju, w poprzednim roku w czerwcu - czyli w okresie niższej oglądalności. Może stąd wynikać tak duża różnica w czasie oglądania telewizji. Niewątpliwy wpływ na czas jaki poświęcamy na oglądanie telewizji ma pogoda. Bardziej porównywalne pod względem temperatury były weekendy z okazji 1 i 3 maja, kiedy temperatura powietrza była zbliżona (średnio około 17 stopni dla Warszawy). W tym przypadku, dodatkowy wpływ na różnicę w wielkości widowni mógł mieć fakt, że wolne dni w poprzednim roku przypadły w środku tygodnia, co zapewne sprzyjało całotygodniowemu wypoczynkowi Polaków.
Polacy w weekendy przeznaczają na oglądnie telewizji znacznie więcej czasu, niż w dni robocze. Nie jest więc zaskoczeniem, że czas oglądania telewizji w długie weekendy w 2008 r. był wyższy od średniej z całego maja tegoż roku (3 godziny 18 minut). Przewyższył on jednak również średnią z sobót i niedziel tego okresu, która wyniosła 3 godziny 43 minuty.
fot. mat. prasowe
Czas oglądania telewizji statystycznego Polaka w długie weekendy
„Z analizy oglądalności telewizji podczas długich weekendów w ostatnich dwóch latach, pomimo pewnych różnic zachodzących pomiędzy nimi, należy wnioskować, że telewizja w dalszym ciągu jest dla Polaków silną alternatywą dla innych form spędzania wolego czasu” – komentuje Dariusz Rocki, Główny Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3121 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.
Przeczytaj także:
Rynek telewizyjny w 2009 r.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl