eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBezpieczeństwo danych w firmach 2007

Bezpieczeństwo danych w firmach 2007

2008-06-01 12:16

Bezpieczeństwo danych w firmach 2007

Długość nieplanowanych przestojów w 2007 r. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Firma EMC zaprezentowała wyniki raportu, dotyczącego ciągłości i bezpieczeństwa przechowywanych danych w polskich przedsiębiorstwach, zrealizowanego przy współpracy z firmą badawczą IDC. Analizie poddano szereg aspektów dotyczących bezpieczeństwa, m.in. stan procedur bezpieczeństwa, umiejętności wyliczania strat związanych z przestojami w pracy, istnienie specjalnych komórek wewnątrz przedsiębiorstw zajmujących się ciągłością działania i zarządzaniem kryzysowym.

Przeczytaj także: Bezpieczeństwo sieci firmowej - porady

fot. mat. prasowe

Długość nieplanowanych przestojów w 2007 r.

Długość nieplanowanych przestojów w 2007 r.

Według badań, straty jakie poniosły firmy w związku z brakiem dostępu do danych, spowodowane nieplanowanymi przestojami dla podmiotów zatrudniających powyżej 100 pracowników w 2006 roku wyniosły $673,62 milionów. Natomiast w 2007 roku straty firm wynikające z nieplanowanych przestojów w pracy dramatycznie wzrosły (17% wzrostu wartości strat) osiągając $803 milionów. Liczba ta nie obejmuje wartości tzw. "miękkich" strat, takich jak utrata reputacji, czy utracone możliwości.

fot. mat. prasowe

Ekstremalne zagrożenie dla systemów pamięci masowych

Ekstremalne zagrożenie dla systemów pamięci masowych

Z badań wynika, że brak dostępu do danych w przedsiębiorstwach jest istotnym czynnikiem wpływającym na rozwój firmy. Aż 17,5% respondentów przyznało, że w 2006 r. nie mieli dostępu do swoich kluczowych danych od 1 do 6 godzin. W 14,9% firm przestoje trwały od 12 do 24 godzin. W skrajnych przypadkach, w 4% firm zanotowano przestoje trwające łącznie powyżej 1 tygodnia. Krótkimi przestojami trwającymi poniżej 1 godziny w skali rocznej mogło się pochwalić tylko 8,9% badanych firm. Dla 2007 r. wyniki są jeszcze bardziej alarmujące. Owszem, liczba firm notujących stosunkowo krótkie przestoje, czyli od 1 do 6 godzin wzrosła do 24,1%, ale jednocześnie liczba firm, które notują dłuższe braki dostępu do danych (powyżej 1 tygodnia) wzrosła do 4,3%, a tych notujących najkrótsze przestoje, poniżej 1 godziny, spadła z 8,9% do 7,6%.

Wśród zdarzeń postrzeganych jako ekstremalne zagrożenie dla ciągłości pracy systemów pamięci masowych respondenci wymienili: awaria sprzętu lub oprogramowania w centrum przetwarzania danych (37% wskazań), brak zasilania i pożar (po 30% wskazań).

„Straty wynikające z braku dostępu do kluczowych danych w przedsiębiorstwach na całym świecie są znaczące. Ponadto w miarę jak dynamicznie rośnie ilość śladów cyfrowych pozostawianych przez ludzi, musi rosnąć również odpowiedzialność przedsiębiorstw i instytucji za prywatność, ochronę, dostępność oraz rzetelność informacji. Zatem przedsiębiorstwa będą musiały przyśpieszyć opracowywanie reguł strategicznego zarządzania informacją. Działy informatyczne przedsiębiorstw będą musiały stawić czoła problemom związanym z ryzykiem, zgodnością z przepisami, niewłaściwym użyciem informacji, wyciekiem danych oraz ochroną przed naruszeniami bezpieczeństwa.

 

1 2

następna

Kontrole PIP w 2007 roku

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: