Menedżerowie a zakładanie własnej firmy
2008-06-04 13:34
Czy był(a)by Pan(i) skłonny do założenia własnej firmy? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Satysfakcja z pracy u połowy menedżerów
fot. mat. prasowe
Czy był(a)by Pan(i) skłonny do założenia własnej firmy?
Reed Index realizowany jest wśród menedżerów i specjalistów w trzech sektorach: IT i inżynieria, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing. Wyniki w poszczególnych sektorach prezentują się następująco: zainteresowanie założeniem własnej firmy w sektorach sprzedaży i marketingu oraz IT jest bardzo zbliżone. Wynosi odpowiednio 58 proc. i 59 proc.
Natomiast aż połowa badanych pracowników sektora finansów i bankowości przyznaje, że nie chciałaby prowadzić własnej działalności gospodarczej. Dla porównania, w każdym z pozostałych sektorów niechęć do założenia własnej firmy deklaruje około jedna trzecia badanych – w marketingu i sprzedaży jest to 35 proc., a w IT i inżynierii 33 proc. wskazań.
fot. mat. prasowe
Czy był(a)by Pan(i) skłonny(a) do założenia własnej firmy?
Pracownicy sektora bankowości nie są skłonni do zakładania własnych firm przede wszystkim z uwagi na konkurencję, którą stwarzają same banki. – Można oczywiście być pośrednikiem finansowym mającym interesującą ofertę skupiającą produkty kilku banków jednocześnie, nigdy natomiast nie zdobędzie się takiego zaufania wśród klientów jak sam bank. Innym ciekawym pomysłem jest otworzenie placówki partnerskiej banku. Z punktu widzenia klienta banku nie ma żadnej różnicy, czy udaje się do placówki własnej czy partnerskiej. Okazuje się, że nie brak chętnych i systemy agencyjne w branży finansowej zaczynają się cieszyć coraz większą popularnością wśród potencjalnych kandydatów. Jest to jednak nieliczna grupa w porównaniu do wszystkich pracowników sektora bankowego. Koszty początkowe otworzenia działalności są zdecydowanie większe niż w innych sektorach. Banki preferują pracowników etatowych również z uwagi na bezpieczeństwo informacji. Prowadząc własną działalność pracownik może świadczyć usługi dla kilku pracodawców, a to zupełnie odbiega od standardów przyjętych w bankowości – dodaje specjalistka Reed.
Informacje o badaniu
Badanie ilościowe na zlecenie Reed przeprowadził TNS OBOP pomiędzy 26 października a 9 listopada 2007 roku metodą CATI (telefonicznych wywiadów wspomaganych komputerowo). Zrealizowano 600 wywiadów z pracownikami specjalizującymi się w następujących sektorach: IT i inżyniera, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing. Dobór próby odbył się przy wykorzystaniu branżowych operatów oraz w oparciu o strukturę firm GUS.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl