Idealny sklep online wg internautów
2008-06-13 13:54
Przeczytaj także: Jak zrobić skuteczny sklep internetowy
7 grzechów głównych polskich e-sklepów
fot. mat. prasowe
Co nas najbardziej irytuje jako klientów e-sklepów (procent wskazań)
Jakie są grzechy e-sprzedawców? Najcięższym z nich jest lenistwo występujące w postaci zbyt długiej realizacji zamówienia. Zwrócono na nią uwagę w blisko 70 proc. z przeanalizowanych opinii o charakterze negatywnym.
Zdarza się, że kupujący czekają na przesyłkę ponad 2 tygodnie. A bywa, że i miesiąc. Dopóki będzie dochodzić do tego typu sytuacji, dopóty nie będzie mowy o dojrzałości polskiego e-handlu.
Kolejnym grzechem jest fizyczny brak towaru oferowanego na stronie WWW sprzedawcy. Można go przyrównać do nieumiarkowania w jedzeniu i piciu. W praktyce oznacza to, że sklep ma zakusy na oferowanie bardzo szerokiej palety produktów, których (najczęściej z przyczyn logistycznych), nie jest w stanie sprowadzić w odpowiednim czasie.
Za co jeszcze piętnujemy sprzedawców? Irytują nas wszelkie przejawy niekompetencji i nieuprzejmość konsultantów sklepu.
Punkty ujemne przyznajemy również za niezgodność towaru z zamówionym oraz za brak wszelkich dokumentów (faktury, gwarancji, paragonu, instrukcji obsługi).
Konsumenci zwracają też uwagę na przedmiotowe traktowanie ich ze strony sprzedających. Na zasadzie: zamówiłeś – zapłaciłeś – do widzenia.
Takie podejście widać doskonale w przypadku pojawienia się okoliczności niesprzyjających jak uszkodzenie towaru czy też zagubienie przesyłki. Zdarza się, że sprzedawcy umywają w tego typu sytuacjach ręce lub przerzucają się odpowiedzialnością z producentem, bądź firmą kurierską. A przecież to oni sami wybierają danego przewoźnika – często najtańszego, kosztem jakości świadczonych usług. A więc kolejny grzech to chciwość.
- Błędy się zdarzały i zdarzać będą. Ważne, by nie ignorować słów krytyki i – w żadnym wypadku - nie próbować przerzucać winy na klientów. [...] – podkreśla Kucharzak.
Informacje o badaniu
Przedstawione wyniki zostały uzyskane na podstawie analizy 6 tys. opinii o sklepach, co stanowi ok. 10 proc. spośród wszystkich opinii zgromadzonych w bazie serwisu Opineo.pl.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl