Internet w Polsce - VII, VIII, IX 2003
2003-10-01 00:14
Przeczytaj także: Wiek internautów a handel elektroniczny
Znajomość wspomagana portali i serwisów internetowych
Po zaprezentowaniu badanym znaków graficznych (logo) poszczególnych portali i serwisów, najbardziej znanym okazało się logo Onetu (znajomość wspomagana na poziomie 95,8%), następnie Wirtualnej Polski (90,9%) i INTERII.PL(76,7%). Na dalszych pozycjach znalazły się portale: Gazety Wyborczej (63,5%), RMF FM (49%) i Ery (46,6%).
Wykres. Znajomość wspomagana portali i serwisów internetowych. Lipiec - sierpień, N=641.
fot. mat. prasowe
Na wykresie przedstawiono 14 portali i serwisów internetowych, które uzyskały najwyższe wskaźniki znajomości.
Korzystanie z serwisów i portali internetowych w miesiącu poprzedzającym badanie
Z badania Interbus wynika także, że w omawianym okresie internauci najczęściej korzystali z portalu Onet (69,9% internautów deklaruje korzystanie w miesiącu poprzedzającym badanie), następnie z Wirtualnej Polski (65,1%), INTERII.PL (33,4%) i Gazety.pl (29,6%).
Wykres. Korzystanie z portali i serwisów internetowych w miesiącu poprzedzającym badanie. Lipiec - sierpień, N=641.
fot. mat. prasowe
Na wykresie przedstawiono 14 portali i serwisów internetowych, które uzyskały najwyższe wskaźniki korzystania.
Uwagi:
1. Podstawą procentowania do przedstawionych powyżej rankingów znajomości i korzystania z witryn internetowych są internauci, to znaczy osoby korzystające z internetu przynajmniej raz w miesiącu.
2. W przedstawionym komunikacie wyniki dla witryn internetowych: "Portalu Gazeta.pl"' i "Serwisu Wyborcza.pl' zostały przedstawione łącznie, w formie sumy logicznej (uniknięto w ten sposób podwójnego zliczenia wskazań Respondentów).
Definicje:
Internauta: osoba, która przynajmniej raz w miesiącu korzysta z internetu. Przyjęta definicja jest definicją międzynarodową, która po raz pierwszy została opisana przez Internet Advertising Bureau (USA).
Portal: tworzy i udostępnia nieodpłatnie lub odpłatnie wszystkim użytkownikom różnorodne zasoby (treści). Oferuje pakiet serwisów tematycznych i multimedialnych aktualizowanych codziennie. Zawiera katalog stron internetowych i wyszukiwarkę.
Serwis: witryna internetowa, która tworzy i udostępnia nieodpłatnie lub płatnie wszystkim użytkownikom różnorodne zasoby, treści, na wybrane tematy, które są regularnie aktualizowane.
Przeczytaj także:
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
![Okres świąteczny - czego szukali internauci? [© Standsome z Pixabay] Okres świąteczny - czego szukali internauci?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/badania-internetu/Okres-swiateczny-czego-szukali-internauci-257428-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : TNS OBOP