eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRynek mediów i reklamy 2008-2012

Rynek mediów i reklamy 2008-2012

2008-06-25 01:37

Do 2012 roku wartość globalnego rynku mediów i rozrywki sięgnie 2,2 biliona dolarów przewiduje raport "Global Entertainment and Media Outlook: 2008-2012" firmy PricewaterhouseCoopers.

Przeczytaj także: Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.

Szacuje się, iż wzrost polskiego rynku mediów i rozrywki wyniesie ponad 9 proc. i osiągnie wartość 14 225 mln dol. w 2012 r. Analitycy przewidują, że znaczący wpływ na tempo oraz kierunki rozwoju branży będzie miał rozwój mobilnych technologii oraz zasięg szerokopasmowego dostępu do internetu. PricewaterhouseCoopers szacuje, że do 2012 r. liczba gospodarstw domowych dysponujących takim dostępem ponownie się podwoi, osiągając 661 milionów.

W ciągu najbliższych pięciu lat bardzo dynamicznie będzie się rozwijał segment reklamy internetowej. W skali światowej jego wzrost ma wynieść 29,5 proc. Raport podaje, że do 2012 r. światowe przychody z reklamy mobilnej wzrosną sześciokrotnie, do poziomu 16,4 mld dol.

Rozwój rynku kształtować będą nowe rodzaje reklamy - np. oferowanie konsumentom darmowych usług w zamian za zgodę na otrzymywanie reklam na telefon komórkowy, czy też udostępnianie programów telewizyjnych w internecie przez nadawców w połączeniu ze sprzedażą reklam wokół nich.

Platformy cyfrowe zwiększą popyt na usługi dodatkowe i wideo na żądanie, a tym samym wzrośnie poziom wydatków przypadających na jedno gospodarstwo domowe. Platformy naziemnej telewizji cyfrowej i nowe multipleksy cyfrowe będą stymulować rozwój reklamy wielokanałowej. Innym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju tego segmentu będzie popularyzacja transmisji w wysokiej rozdzielczości (HD).

Największym segmentem pozostaną gry na konsole i gry przenośne, rosnące w tempie 7,4 proc., z poziomu 7,5 mld dol. w 2007 r. do 10,7 mld dol. w 2012 r. Konsole umożliwiające dostęp do internetu oraz rosnąca penetracja dostępu szerokopasmowego w gospodarstwach domowych staną się bodźcem do rozwoju rynku gier internetowych.

"Global Entertainment and Media Outlook: 2008 - 2012" podaje, że udoskonalone narzędzia pomiaru oglądalności, nowe miejsca ekspozycji oraz bilboardy cyfrowe, wzbogacające ofertę dostępnych nośników reklamy zewnętrznej i generujące więcej przychodów dzięki możliwości wyświetlania wielu reklam stanowić będą siłę napędową reklamy zewnętrznej. Reklama zewnętrzna stanie się segmentem rosnącym w tempie 6,2 proc., z poziomu 10,4 mld dol. w 2007 r. do 14,1 mld dol. w 2012 r.

Polski rynek reklamy zewnętrznej - drugi największy w regionie CEE - osiągnął w 2007 r. wartość 219 mln dol. i będzie rósł na poziomie 12,6 proc. do 397 mln dol. w 2012.

Raport stanowi dziewiąte wydanie publikacji PricewaterhouseCoopers pt. "Global Entertainment and Media Outlook: 2008-2012" ("Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów na świecie" zawiera pogłębione analizy i prognozy dla 15 najważniejszych segmentów tej branży w pięciu regionach świata: w Stanach Zjednoczonych, regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), regionie Azji i Oceanii oraz w Kanadzie, a także w perspektywie globalnej ("Global Outlook").

oprac. : Mediarun.pl Mediarun.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: