Informacje o hotelach: Internet górą
2008-07-02 02:13
Skąd Polacy czerpią informacje wybierając hotel? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polski rynek hotelowy wykorzystuje swoje przewagi
fot. mat. prasowe
Skąd Polacy czerpią informacje wybierając hotel?
„Błędem wielu menedżerów hoteli jest postrzeganie promocji tylko w kategoriach jakiegoś wydarzenia, np. hucznego otwarcia placówki” - komentuje wyniki Iwona Kubicz z On Board PR – „Tymczasem to uczciwa, systematyczna komunikacja – np. z pomocą Internetu - buduje wiarygodność i przynosi efekty, które trudno jest wypracować poprzez reklamę”.
Rynek wewnętrzny na usługi hotelarskie wciąż nie jest bardzo duży. Badanie wskazało, że zaledwie 21% dorosłych Polaków korzystało w ciągu ostatnich 2 lat z usług hotelu. Wyższy odsetek dotyczy głównie osób z wyższym wykształceniem, lepiej zarabiających.
„Wyniki wyraźnie wskazują, że Polacy w dalszym ciągu korzystają z hoteli w kraju najczęściej w związku z wyjazdami służbowymi i biznesowymi” – komentuje Krzysztof Wojtkiewicz, dyrektor generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego – „Zaczyna się to jednak powoli zmieniać. Rosną nasze dochody. Przybywa nowych hoteli także w klasie ekonomicznej, istniejące obiekty poddawane są gruntownej modernizacji. Rośnie jakość, zakres i dostępność oferowanych usług hotelowych. Coraz częściej gośćmi hotelowymi są obywatele polscy”.
fot. mat. prasowe
Jakie doświadczenia najbardziej zniechęcają Polaków do ponownej wizyty w hotelu?
„Rynek usług hotelarskich jest mocno związany z Internetem. Nie tylko dlatego, że dostęp do Internetu staje się standardową usługą w hotelach” – mówi Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów hoteli regularnie korzysta z Internetu.”
Informacje o badaniu
Badanie „Hotel oczami klienta” opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w dniach 23-25 maja 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl