Internauci a serwisy społecznościowe
2008-07-07 10:49
Świadomość istnienia, korzystanie z serwisów społecznościowych i korzystanie z Internetu w podgrupac © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Serwisy społecznościowe: Grono.net liderem
fot. mat. prasowe
Świadomość istnienia, korzystanie z serwisów społecznościowych i korzystanie z Internetu w podgrupac
Gdy te dane porównamy z liczbą użytkowników Internetu w Polsce (wg szacunków ok. 13 milionów), ten odsetek jest zdecydowanie wyższy – z serwisów społecznościowych korzysta ponad ¾ internautów.
fot. mat. prasowe
Serwisy społecznościowe: znajomość i korzystanie wśród Internautów
Mniejszym powodzeniem cieszą się internetowe społeczności profesjonalistów. Najpopularniejszy rodzimy serwis tego typu - GoldenLine.pl zna 6% respondentów, a korzysta z niego jedynie 2%. Należy jednak pamiętać, że serwisy te skierowane są do stosunkowo wąskiej grupy odbiorców – przede wszystkim menedżerów i specjalistów.
Użytkownicy prowadzą życie w sieci głównie dla utrzymania dotychczasowych znajomości (57% osób) oraz z ciekawości (52%). Co czwarty respondent przyznaje, że serwisy społecznościowe pomagają mu zabić wolny czas. Tyle samo użytkowników szuka tam nowych znajomości, a 18% korzysta z takich serwisów by dyskutować na interesujące tematy.
fot. mat. prasowe
Cel odwiedzania serwisów społecznościowych
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl