Internauci a serwisy społecznościowe
2008-07-07 10:49
Przeczytaj także: Serwisy społecznościowe: Grono.net liderem
fot. mat. prasowe
Zainteresowanie informacjami umieszczanymi w Internecie
Zainteresowanie informacjami umieszczanymi w Internecie
Polscy internauci uznają też, że najciekawsze informacje dostępne w sieci pochodzą bezpośrednio od innych internautów – twierdzi tak 46% badanych, a jedynie co piąty (19%) jako najciekawsze wskazuje teksty profesjonalnych dziennikarzy. Jeszcze gorzej w tej konkurencji wypadają działy marketingu firm obecnych w sieci – zaledwie 4% internautów wysoko ocenia treści zamieszczane przez firmy komercyjne.
Użytkownicy serwisów społecznościowych w zdecydowanej większości zdają sobie sprawę z ewentualnych zagrożeń związanych z wykorzystaniem własnych danych osobowych. Dwóch na trzech użytkowników (64%) stara się w ogóle nie podawać swoich prawdziwych danych lub udostępnia je jedynie zaufanym znajomym. Co piąty (21%) ma świadomość istnienia problemu, ale się nim zbytnio nie przejmuje, a jedynie 15% osób korzystających z serwisów społecznościowych w ogóle nie obawia się wykorzystania ich danych osobowych.
fot. mat. prasowe
Wykorzystanie przez osoby trzecie danych osobowych
Wykorzystanie przez osoby trzecie danych osobowych
Badanie D-Link Technology Trend na temat społeczności internetowych, przeprowadzono w dniach 15-20 maja 2008 na reprezentatywnej grupie 1008 osób w wieku 15-75 lat.

1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl