Public relations - rynek pracy IV-VI 2008
2008-07-03 01:36
Profil stanowiska i instytucja zamieszczajaca ogłoszenie, czerwiec 2008 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Public relations - rynek pracy I-III 2008
W drugim kwartale 2008 ukazało się o prawie 10% więcej ogłoszeń niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku. Rekordowy okazał się kwiecień, kiedy to pojawiły się 174 oferty, najwięcej w historii raportu.W drugim kwartale 2008 roku wortal PRoto jest – podobnie jak w poprzednim - zdecydowanym liderem wśród innych serwisów, jeśli chodzi o liczbę zamieszczonych ofert. W opisywanym okresie do redakcji PRoto nadesłano 249 ogłoszeń, 202 znaleziono w Internecie, a 45 – w prasie.
fot. mat. prasowe
Profil stanowiska i instytucja zamieszczajaca ogłoszenie, czerwiec 2008
W czerwcu najczęściej poszukiwano specjalistów – 81 ogłoszeń. Już drugi raz z rzędu na drugim miejscu znalazły się stanowiska managerskie i dyrektorskie – 50 ofert. Do stażystów i praktykantów były skierowane 22 ogłoszenia.
W drugim kwartale 2008 roku, podobnie jak w pierwszym, najbardziej poszukiwanymi pracownikami okazali się specjaliści. Co ciekawe, coraz więcej pracodawców chciało zatrudnić osoby na stanowiska managerskie i dyrektorskie, dotyczyło ich ponad 30% ofert.
PR-owcy nadal najszybciej znajdą pracę w województwie mazowieckim, którego dotyczyła większość ofert opisywanego okresu 2008 roku. Jednak w maju można było zauważyć wzrost liczby ogłoszeń także z innych regionów Polski – wielkopolskiego, małopolskiego, dolnośląskiego i śląskiego.
Najbardziej popularnym wymaganiem pracodawców w zakresie znajomości języków obcych pozostaje język angielski. Posługiwania się nim oczekiwano w 345 ofertach.
W badanym kwartale większość ofert dotyczyła branży media i marketing, ale warto zwrócić też uwagę na wzrost zapotrzebowania na specjalistów ds. komunikacji w branży administracyjnej. W samym kwietniu ukazało się 7 ogłoszeń z tej grupy.
Informacje o badaniu
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów, źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do redakcji PRoto oraz wybranych stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl