Producenci gier komputerowych a media
2008-07-08 12:44

Liczba publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Gry na komórki od Electronic Arts
W raporcie „Producenci gier dla dzieci w Internecie” uwzględniono materiały publikowane w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Specjaliści z NewsPoint przeprowadzili analizę jakościową i ilościową publikacji dotyczących 14 wybranych firm działających na polskim rynku: Aidem Media, Buena Vista Games, CD Projekt, Cenega, Destan Entertainment, Electronic Arts, Eurocom Entertainment, LK Avalon, Nicolas Games, Techland, Teyon, TopWare Interactive, Ubisoft Studios i Riverdeep.Elektronicy górą!
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji
Liczba publikacji
Raczej dla dorosłych niż dla dzieci
Analiza jakościowa objęła ostatnie trzy miesiące (kwiecień-czerwiec 2008 r.). Tutaj specjaliści NewsPoint przyjrzeli się uważnie tematyce informacji pojawiających się w Internecie na temat poszczególnych producentów.
Informacje o grach typowo dziecięcych pojawiały się w mediach raczej rzadko. Jeśli już pisano na ich temat, to zazwyczaj o pojedynczych grach (Adibu - CD Projekt, Aidem Media – seria gier z psem Reksiem), pakietach gier (Nicolas Games – Komputerowa Gratka) lub o promocjach okolicznościowych związanych z Dniem Dziecka (Techland). Zdecydowanie najwięcej uwagi media poświęcały najpopularniejszym grom dla dorosłych (przykładowo: Cenega/Ubisoft – Assasin’s Creed i Grand Theft Auto; Nicolas Games – Sins of a Solar Empire, Tony Tough; Ubisoft – Far Cry, Haze, Prince of Persia; EA – The Sims, Need for Speed, Spore; CD Projekt – Wiedźmin, Age of Conan, Mass Effect).
Z analizy wynika, że komunikacja związana z wprowadzeniem na rynek nowej gry (lub kolejnej edycji gry już istniejącej) jest szczególnie starannie przygotowana począwszy od rozpoczęcia prac nad projektem, po ujawnienie wymagań sprzętowych, trailerów, ogłoszenie wersji gry dostępnej na konsole, informacji o osobie podkładającej głos (Robert Gonera w grze Alone in the Dark firmy CD Projekt, Magdalena Różczka w grze Mass Effect tego samego producenta), znanym współtwórcy (Steven Spielberg jako współautor gry „Boom Blox” Electronic Arts) czy zespole tworzącym muzykę do gry (Korn i muzyka do gry „Haze” Ubisoft, Metallica i „Guitar Hero” Electronic Arts).
Media chętnie informują też o zmianach w datach premier – być może przesunięcia te są częścią planu marketingowego, dzięki któremu wzrasta zainteresowanie daną grą. W trakcie premiery mają też miejsce specjalne kinowe pokazy gier (Cenega/Ubisoft – Assasin’s Creed) czy też publikacja wersji demo we współpracy z wybranym czasopismem. Czerwiec był zresztą miesiącem wielu premier – dystrybutorzy starali się zdążyć na ostatni dzwonek przed wakacjami, aby w ich trakcie wprowadzić z kolei obniżki cen w ramach letnich promocji (CD Projekt, Ubisoft).
![Gamedev: polska branża gier w drodze na szczyt? [© pixabay.com] Gamedev: polska branża gier w drodze na szczyt?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-gier/Gamedev-polska-branza-gier-w-drodze-na-szczyt-253792-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl