Branża PR w mediach VI 2008
2008-07-10 00:56
Przeczytaj także: Branża PR w mediach V 2008
Czerwcowy raport PRoto o wizerunku medialnym branży PR powstał na podstawie 269 publikacji związanych z PR-em, to o ok. 10% mniej niż w maju tego roku, ale o ponad 43% więcej niż w czerwcu 2007 roku.W czerwcu 98 razy cytowano i 43 razy wzmiankowano osoby w kontekście public relations. Natomiast firmy, instytucje i agencje wzmiankowano w analizowanych publikacjach 51 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.
fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR
Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR
W opisywanym miesiącu czołówka najpopularniejszych w mediach tematów związanych z PR-em nadal pozostaje bez zmian. Pierwsze miejsce zajęła tematyka PR-u Polski (w zestawieniu znajduje się 96 publikacji na ten temat). Na drugim miejscu uplasowały się zagadnienia PR-u politycznego – 39 publikacji, a na trzecim ogólne zagadnienia branży PR, którym poświęcono 31 materiałów.
Czerwcowe zestawienie wykazało, że osłabło zainteresowanie mediów tematem PR-u sportu, natomiast dziennikarze nadal sporo uwagi poświęcają pozostałym zagadnieniom, które wyodrębniono w majowym raporcie, czyli: zagranicznemu PR-owi politycznemu (17 publikacji) oraz relacjom inwestorskim (20 publikacji).
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w czerwcu zwyciężyła Sigma International (3 wzmiankowania), która była wzmiankowana głównie jako agencja, w której pracował Ryszard Solski, zwycięzca w tegorocznym konkursie PRotony 2008, zanim założył własną firmę. Agencja wyprzedziła: Liberty Group, On Board PR oraz Solski Burson-Marsteller, które wymieniano po 2 razy.
W czerwcu częściej o PR pisały media ogólnopolskie, które zamieściły 146 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach regionalnych znalazły się 123 materiały o tej tematyce.
Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w czerwcu pisały dzienniki – pochodzi z nich aż 175 na 269 wszystkich publikacji uwzględnionych w zestawieniu.
![Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/monitoring-mediow/Branza-PR-w-mediach-IV-2010-47356-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl