Obsługa klienta w opinii zarządu
2008-07-20 00:32
Przeczytaj także: Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
Szukając rozwiązań – wiele z firm wdrożyło lub planuje wdrożyć w ciągu następnych 18 miesięcy odpowiednie projekty, które mają sprostać opisywanym rozbieżnościom:- Ponad 28% przebadanych firm posiada bądź będzie posiadać opcje pozwalającą na oddzwonienie do klienta. W Niemczech 54% firm będzie wspierać to rozwiązanie.
- Aby wesprzeć proaktywne zarządzanie biznesem, prawie 30% z przebadanych firm planuje wdrożyć systemy informacyjne, które zapewnią całemu przedsiębiorstwu wgląd w bazy danych klientów w czasie rzeczywistym.
- 36% firm z całego świata planuje polepszyć przejrzystość procesów związanych z obsługą klientów poprzez określenie podstawowych bodźców, które wpływają na zachowania i interakcje konsumentów.
- Ponad 28% przebadanych firm jest w trakcie powiększania zasobów zdolnych do użycia w czasie szczytów. Proces ten następuje poprzez włączanie oddziałów do systemu obsługi klienta.
- W Europie przoduje Wielka Brytania, gdzie 39% firm jest w trakcie tego procesu. Kolejna jest Hiszpania z wynikiem 38%.
- Prawie 40% światowych contact center jest w trakcie lub planuje proces wirtualizacji polegający na łączeniu wielu contact center w jeden system. W rozwiązaniach tych przoduje region Azji i Pacyfiku (49%). W Europie pierwsze miejsce zajmuje Wielka Brytania, gdzie 50% firm dokonuje procesu wirtualizacji.
Informacje o badaniu
Badanie "The Executive Disconnect: The Strategic Alignment of Customer Service" na zlecenie firmy Genesys przeprowadzone było w dniach 1 kwietnia – 9 maja 2008 r. przez niezależną firmę badawczą Equation Research i objęło 927 firm z 47 krajów. Badanie analizuje sytuację przedsiębiorstw z kluczowych regionów świata, dostarczając informacji o rynkach w Europie, Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl