Codziennie do internetowego konta bankowego loguje się niemal 20% ich posiadaczy. Internetowe konto bankowe i telefon komórkowy to połączenie, które Polacy wybierają coraz chętniej, gdy chcą autoryzować transakcję. Od e-kont wymagamy już nie tylko podstawowych udogodnień jak zabezpieczenia. Istotna staje się wygoda: użyteczność stron transakcyjnych rachunku oraz bogata oferta operacji możliwych do wykonania przez Internet. ARC Rynek i Opinia przedstawia wyniki raportu Internet Banking Monitor 2008.
Przeczytaj także:
Jak COVID-19 zmienił bankowość?
Częstotliwość logowania w internetowym banku podstawowym. Źródło: ARC Rynek i Opinia, Internet Banki
Częstotliwość logowania w internetowym banku podstawowym. Źródło: ARC Rynek i Opinia, Internet Banking Monitor 2008
Kliknij, aby przejść do galerii (4)
Stały kontakt z oknem internetowego konta bankowego jest coraz bardziej powszechny. 20% klientów internetowych banków codziennie loguje się do swojego rachunku, zamieniając tym samym okienko tradycyjnej kasy na internetowe okno rachunku bankowego. Posiadacze internetowego konta w banku najczęściej logują się do niego 3-6 razy w tygodniu.
Rachunek internetowy nadal wykorzystywany jest najczęściej do sprawdzania salda, rzadziej do dokonywania przelewów. "E-konto - wciąż służące głównie jako wirtualna wersja wydruku z konta – stopniowo będzie zastępować wizytę w banku, lub raczej będzie czymś więcej niż ona oferując łatwy i szybki dostęp do pełni usług" – przewiduje Joanna Opoczyńska, koordynator badania.
Ważność czynników decydujących o wyborze banku internetowego. Źródło: ARC Rynek i Opinia, Internet B
Ważność czynników decydujących o wyborze banku internetowego. Źródło: ARC Rynek i Opinia, Internet Banking Monitor 2008
Kliknij, aby przejść do galerii (4)
Regularny kontakt i doświadczenie w korzystaniu z usług e-bankowości sprawia, że Polacy stale podnoszą poprzeczkę wymagań wobec banków. Pewne czynniki - jak zabezpieczenia, opłata za przelewy - uznają za standard (nadal bardzo ważny), ale relatywnie mniej wpływają one na konkurencyjność oferty danego banku.
Wzrasta „inteligencja internetowa” Polaków, co ma wpływ na szczególnie silne w 2008 roku przywiązywanie wagi do funkcjonalności i użyteczności stron transakcyjnych rachunku. Konto internetowe staje się substytutem tradycyjnego konta – stąd rośnie też znaczenie nieograniczoności operacji możliwych do wykonania via Internet.