Usługi Internetu a preferencje klientów
2008-07-31 13:22
Przeczytaj także: Jak wybrać ofertę dostępu do Internetu?
Aby zaspokoić rosnące oczekiwania klientów szerokopasmowych, operatorzy muszą lepiej wykorzystać inteligencję sieci lub ryzykować, że pozostaną w miejscu lub prześcignie ich konkurencja, bo nie będą w stanie skutecznie i ekonomicznie wykorzystać okazji stwarzanych przez lojalność klientów.Badanie wykazało, że 39,3 procent respondentów posługuje się co najmniej pięcioma tożsamościami przy korzystaniu z różnych usług w sieci, do każdej używając innego hasła. Ponadto 79,9 procent przyznaje, że z ich łącza szerokopasmowego korzysta regularnie co najmniej dwóch użytkowników, co sugeruje, że każde łącze szerokopasmowe obsługuje wiele tożsamości i usług.
„Wyniki badania pokazują, że usługodawcy muszą wykorzystać inteligencję drzemiącą w wysokowydajnej infrastrukturze by oferować poszczególnym użytkownikom indywidualne profile dotyczące pasma i wydajności, pobierając wyższe opłaty za główne usługi, a mniejsze za usługi przy których jakość lub opóźnienia nie są krytyczne” – powiedział Paul Gainham, dyrektor marketingu operatorskiego na region EMEA w Juniper Networks. „Powiązania pomiędzy siecią, treścią, usługami i użytkownikiem należy zmienić tak, żeby umożliwiały usługodawcom zwiększenie wartości ich oferty poprzez kontrolę jakości i priorytetyzację. Może to doprowadzić do korzystniejszego podziału dochodów pomiędzy dostawcami usług i dostawcami treści, a także większego zadowolenia klientów, którzy są gotowi zapłacić więcej za usługi klasy premium, a oszczędzić na mniej wymagających.”
W miarę, jak spadają przychody z ruchu głosowego, a podstawowa łączność szerokopasmowa staje się coraz powszechniejsza, usługodawcy stają przed coraz większą koniecznością znalezienia nowych źródeł przychodów. Są też naciskani o dostosowanie się do obecności dostawców treści, którzy oferują interesujące ludzi treści wymagające coraz większego pasma w sieciach dostawców łączności. Aby utrzymać masowy dostęp do tych treści, usługodawcy inwestują w zwiększanie pasma sieci, często bez udziału w przychodach z treści.
![Usługi teleinformatyczne - trendy 2012 [© Scanrail - Fotolia.com] Usługi teleinformatyczne - trendy 2012](https://s3.egospodarka.pl/grafika/badania-internautow/Uslugi-teleinformatyczne-trendy-2012-apURW9.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl