UKE: usługi społeczne a numer 116
2008-07-30 13:03
Przeczytaj także: Bezpłatny numer 116 000 TP i ITAKA
W związku z powyższym Załącznik do Decyzji zawiera następujące numery wraz z przypisanym do nich zakresem usług:116 000 - dla usługi „Numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci". Usługa ta polega na:
- przyjmowaniu zgłoszeń w sprawie zaginionych dzieci i przekazywaniu informacji Policji;
- oferowaniu wskazówek i wsparcia dla osób odpowiedzialnych za zaginione dziecko;
- udzielaniu wsparcia w dochodzeniu.
116 123 - dla usługi „Telefon wsparcia emocjonalnego". Usługa ta ma pozwalać rozmówcy na skorzystanie z prawdziwego kontaktu międzyludzkiego opartego na słuchaniu bez dokonywania oceny. Usługa ma oferować wsparcie emocjonalne rozmówcom cierpiącym na samotność, będącym w stanie kryzysu emocjonalnego albo rozważającym popełnienie samobójstwa.
Zgodnie z zapisami ww. decyzji tylko na numerze 116 000 muszą być świadczone usługi całodobowo, pozostałe numery mogą nie być dostępne całą dobę, konieczne jest jednakże w takim wypadku pozostawienie informacji słownej, kiedy usługa będzie dostępna (tzn. w jakich godzinach jest pełniony dyżur).
Biorąc pod uwagę powyższe należy zaznaczyć, iż numeracja z zakresu 116 nie jest numeracją alarmową.
Ponadto zgodnie z artykułem 5 cytowanej decyzji, Państwa członkowskie zobowiązane zostały do podjęcia wszelkich niezbędnych środków w celu zagwarantowania, by właściwy krajowy organ regulacyjny mógł przydzielać wyszczególnione w załączniku decyzji numery. Jak wiadomo możliwość przydziału numeracji z zakresu 116 istnieje.
Należy jednakże przypomnieć, że zgodnie z ustępem 2 artykułu 5 obecność w wykazie określonego numeru i związanych z nim usług zharmonizowanych o walorze społecznym nie wiąże się ze zobowiązaniem państw członkowskich do zapewnienia świadczenia tych usług na swoim terytorium.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl