Rynek pracy specjalistów II kw. 2008
2008-07-31 02:15
Przeczytaj także: Rynek pracy specjalistów I kw. 2008
Pracuj Index w II kwartale 2008fot. mat. prasowe
Wskaźnik Pracuj Index wg branż
Zestawienie nie różni się znacząco od tego z I kwartału 2008 roku, choć można zauważyć mniejsze zainteresowanie ofertami wśród osób poszukujących pracy w branży budowlanej i nieruchomości.
Rynkiem pracodawcy w II kwartale można było nazwać sytuację w branżach: marketing, media, reklama; FMCG; transport i logistyka; przemysł farmaceutyczny oraz chemiczny, a także w przypadku branży edukacyjnej, turystycznej i prawnej. W porównaniu do I kwartału nieco większym zainteresowaniem osób poszukujących pracy cieszyły się oferty z branży marketing, media, reklama, co w odniesieniu do danych dotyczących spadku liczby ofert z tego sektora może świadczyć o mniejszych możliwościach znalezienia satysfakcjonującej pracy w tej branży.
Wskaźnik Pracuj Index został wyliczony również dla poszczególnych działów w firmach. Wyniki analizy zainteresowania kandydatów ofertami z poszczególnych działów są dość podobne do wyników analizy liczby ofert według działów w firmach. Wynika z niej, że największe problemy z rekrutacją miały w II kwartale tego roku działy technologiczne, działy IT – oprogramowanie, działy handlowe, a także produkcji, księgowości i finansowe oraz obsługi klienta, call center. W porównaniu do ubiegłego kwartału 2008 roku, można mówić o niewielkim wzroście zainteresowania kandydatów ofertami z działów finansowych.
Największe ujemne wskaźniki Pracuj Index i tym samym najmniejsze problemy z rekrutacją odnotowały działy: tłumaczeń, prawne i personalne.
fot. mat. prasowe
Wskaźnik Pracuj Index wg działów
Raport „Rynek pracy specjalistów II kwartał 2008” został przygotowany na podstawie analizy 57430 ofert pracy, które zostały zamieszczone w II kwartale 2008 roku w portalu Pracuj.pl. Analiza dotyczy wyłącznie miejsc pracy oferowanych w przedsiębiorstwach osobom z wyższym wykształceniem. Nie obejmuje ofert zgłaszanych przez urzędy administracji publicznej ani propozycji kierowanych do studentów lub pracowników fizycznych.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl