Zakupy online coraz częstsze
2008-08-04 02:15
Przeczytaj także: Zakupy w sieci a oczekiwania konsumentów
Dla 76% ankietowanych wybór sklepu podyktowany jest ceną produktu. 37% ankietowanych uznało opinie na forach internetowych za drugi najważniejszy czynnik (poza ceną) jakim kierują się przy wyborze sklepu internetowego. 19% internetowych klientów kieruje się opinią znajomych. Zebrane wyniki pokazują, że klienci ufają sobie nawzajem zdecydowanie bardziej niż rankingom (23%) czy reklamie (3%).
Budowanie świadomości marki e-sklepu jest procesem długotrwałym i kosztownym, ale z perspektywy czasu koniecznym. W obliczu narastającej konkurencji, niska cena może okazać się niewystarczającym bodźcem zachęcającym klientów do korzystania z usług sklepu. Zwłaszcza gdy różnice w cenie oferowane przez poszczególne sklepy nie są aż tak wyraźne. Klient mając do wyboru kilka porównywalnych ofert zdecydowanie częściej decyduje się na ofertę sklepu, który zna i do którego ma zaufanie” – uważa Łukasz Krasnopolski.
fot. mat. prasowe
„E-konsumenci” to badanie zachowań konsumenckich klientów sklepów internetowych przeprowadzone przez firmę Digitas wspólnie z ośrodkiem badawczym MillwardBrown SMG/KRC i patronami medialnymi Interia.pl oraz dziennikiem Puls Biznesu. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 19 czerwca do 3 lipca 2008 r. na grupie 410 osób. Ankietowani są klientami sklepów internetowych MobilWorld.pl i Otomedia.pl.
Do pobrania:
![Cross-border napędza polski e-commerce [© ijeab na Freepik] Cross-border napędza polski e-commerce](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-przez-internet/Cross-border-napedza-polski-e-commerce-261687-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl