Internet w Polsce IV-VI 2008
2008-08-01 00:03
Zwyczaje internautów © fot. mat. prasowe
Według badania NetTrack przeprowadzonego w okresie kwiecień - czerwiec 2008 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC, wynika że penetracja Internetu w czerwcu wyniosła 45 proc., czyli jest o 3,5 pkt. proc. wyższa, niż średnia penetracja w roku 2007. Również istotnie, o blisko 5 pkt. proc. wzrosła częstotliwość korzystania z Internetu i korzystanie ze stałego łącza.
Przeczytaj także: Internet w Polsce XI 2007-I 2008
Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 71,2 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 17 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego od 3 do 5 lat (28,4 proc.) oraz powyżej 5 lat (29,3 proc.).fot. mat. prasowe
Zwyczaje internautów
Większość ankietowanych korzysta z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło 86,6 proc. respondentów) lub pracy (25,4 proc.). W szkołach lub na uczelni tylko 8,1 proc. korzysta z połączenia, a w kawiarenkach internetowych i sklepach komputerowych jedynie 1,5 proc. Jeśli chodzi o połączenia z Internetem w domu ilości stałych łącz ponownie wzrosła, lecz o 2 pkt. proc. w porównaniu do badania z listopada 2007 - stycznia 2008 roku i wyniosła 77,2 proc. Na kolejnym miejscu znalazł się dostęp bezprzewodowy z 4,4 proc. wskazań, który wyprzedził modem (dial-up) z jedynie 2,4 proc. wskazań w IV-VI 2008 (w porównaniu z zestawieniem z XI 2007- I 2008).
Profil internauty zmienił się trochę w porównaniu do ostatniego badania. Podział ze względu na płeć pozostał taki sam i wynosi 51 proc. dla mężczyzn i 49 proc. dla kobiet. Jeśli zaś chodzi o wiek nastąpiły zmiany, gdyż w okresie IV-VI 2008 wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (36 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (33 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 27 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 3 proc.
fot. mat. prasowe
Rankingi portali internetowych
W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 59,6 proc. respondentów, a tuż za nim z 52,9 proc. znajduje się Allegro, które wyprzedziło Onet.pl z 52,1 wskazań w IV-VI 2008. Na ostatnich dwóch pozycjach z 6,8 proc. wskazań pojawiły się ex quo Gratka i Fotka.pl.
Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 85,2 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 65,9 proc., a na trzecim Onet.pl z 60,9 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio nasza-klasa.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął portal Gazeta z 17,1 proc. wskazań.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie kwiecień - czerwiec 2008 roku na próbie 5262 osób, które w badaniu wstępnym na pytanie, czy korzystają z Internetu, odpowiedziały twierdząco.
Przeczytaj także:
Internet w Polsce VII-IX 2015
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
internauci, badania internautów, użytkownicy internetu, NetTrack, Internet w Polsce