Odpowiedzialny biznes wg Polaków
2008-08-01 11:39
Czy zdarza się, że firmy wydają więcej na promocję swojej dobroczynności niż na samą działalność spo © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR
„Firmy podejmują działania dobroczynne mając nadzieję, że poprawi to ich wizerunek” – komentuje Norbert Kilen z firmy doradczej On Board PR – „Niestety nie zawsze rozumieją, że jeśli przesadzą z promocją, ich aktywność będzie budzić raczej niesmak niż zachwyt. Komunikacja odpowiedzialności biznesu to przede wszystkim kwestia równowagi i umiejętnie dobranych narzędzi. Społeczna percepcja charakteru działań dobroczynnych firm jest więc fatalnym skutkiem sposobu komunikacji.”„Poziom sceptycyzmu w odniesieniu do działań społecznych biznesu jest wprost proporcjonalny do wykształcenia” – dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Wśród Polaków z wyższym wykształceniem, odsetek osób podejrzewających przewagę promocji nad rzeczywistymi działaniami sięga już 82%”.
fot. mat. prasowe
Czy zdarza się, że firmy wydają więcej na promocję swojej dobroczynności niż na samą działalność spo
Z przeprowadzonego badania wynika również, że zdaniem 93% Polaków firmy mogłyby robić dużo więcej w obszarze działalności dobroczynnej. Zaledwie 4% respondentów jest przeciwnego zdania. Poziom przekonania o możliwości zwiększenia skali działań filantropijnych biznesu jest właściwie niezależny od czynników takich jak wykształcenie czy poziom dochodów.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl