eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyOdpowiedzialny biznes wg Polaków

Odpowiedzialny biznes wg Polaków

2008-08-01 11:39

Odpowiedzialny biznes wg Polaków

Czy zdarza się, że firmy wydają więcej na promocję swojej dobroczynności niż na samą działalność spo © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Wyniki badania "Odpowiedzialny biznes" przeprowadzonego wspólnie przez On Board PR i PBS DGA jednoznacznie wskazują, że dobroczynność biznesu nie zawsze spotyka się z uznaniem, na które liczą firmy podejmujące społeczne działania. Zdecydowana większość Polaków (73%) jest zdania, że firmy często lub prawie zawsze wydają na promocję swojej dobroczynności więcej niż na działania społeczne. Jedynie 13% dorosłych Polaków jest przeciwnego zdania.

Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR

„Firmy podejmują działania dobroczynne mając nadzieję, że poprawi to ich wizerunek” – komentuje Norbert Kilen z firmy doradczej On Board PR – „Niestety nie zawsze rozumieją, że jeśli przesadzą z promocją, ich aktywność będzie budzić raczej niesmak niż zachwyt. Komunikacja odpowiedzialności biznesu to przede wszystkim kwestia równowagi i umiejętnie dobranych narzędzi. Społeczna percepcja charakteru działań dobroczynnych firm jest więc fatalnym skutkiem sposobu komunikacji.”

„Poziom sceptycyzmu w odniesieniu do działań społecznych biznesu jest wprost proporcjonalny do wykształcenia” – dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Wśród Polaków z wyższym wykształceniem, odsetek osób podejrzewających przewagę promocji nad rzeczywistymi działaniami sięga już 82%”.

fot. mat. prasowe

Czy zdarza się, że firmy wydają więcej na promocję swojej dobroczynności niż na samą działalność spo

Czy zdarza się, że firmy wydają więcej na promocję swojej dobroczynności niż na samą działalność społeczną?

„Za nieznajomość wielu działań społecznych firm odpowiadają również media, które nie nagłaśniają ciekawych i pożytecznych inicjatyw bojąc się przypuszczalnie o kwestie kryptoreklamy” – komentuje Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu - „Także media muszą nauczyć się odróżniać prawdziwe zaangażowanie społeczne od czystej promocji firm.”

Z przeprowadzonego badania wynika również, że zdaniem 93% Polaków firmy mogłyby robić dużo więcej w obszarze działalności dobroczynnej. Zaledwie 4% respondentów jest przeciwnego zdania. Poziom przekonania o możliwości zwiększenia skali działań filantropijnych biznesu jest właściwie niezależny od czynników takich jak wykształcenie czy poziom dochodów.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: