Odpowiedzialny biznes wg Polaków
2008-08-01 11:39

Czy zdarza się, że firmy wydają więcej na promocję swojej dobroczynności niż na samą działalność spo © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR
„Firmy podejmują działania dobroczynne mając nadzieję, że poprawi to ich wizerunek” – komentuje Norbert Kilen z firmy doradczej On Board PR – „Niestety nie zawsze rozumieją, że jeśli przesadzą z promocją, ich aktywność będzie budzić raczej niesmak niż zachwyt. Komunikacja odpowiedzialności biznesu to przede wszystkim kwestia równowagi i umiejętnie dobranych narzędzi. Społeczna percepcja charakteru działań dobroczynnych firm jest więc fatalnym skutkiem sposobu komunikacji.”„Poziom sceptycyzmu w odniesieniu do działań społecznych biznesu jest wprost proporcjonalny do wykształcenia” – dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Wśród Polaków z wyższym wykształceniem, odsetek osób podejrzewających przewagę promocji nad rzeczywistymi działaniami sięga już 82%”.
fot. mat. prasowe
Czy zdarza się, że firmy wydają więcej na promocję swojej dobroczynności niż na samą działalność spo
Czy zdarza się, że firmy wydają więcej na promocję swojej dobroczynności niż na samą działalność społeczną?
Z przeprowadzonego badania wynika również, że zdaniem 93% Polaków firmy mogłyby robić dużo więcej w obszarze działalności dobroczynnej. Zaledwie 4% respondentów jest przeciwnego zdania. Poziom przekonania o możliwości zwiększenia skali działań filantropijnych biznesu jest właściwie niezależny od czynników takich jak wykształcenie czy poziom dochodów.
![Etyka w biznesie pod naciskiem [© Brian Jackson - Fotolia.com] Etyka w biznesie pod naciskiem](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/etyka-w-biznesie/Etyka-w-biznesie-pod-naciskiem-97219-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl