Gra giełdowa
2003-10-16 00:05
W jaki sektor gospodarki zainwestować? Którą spółkę wybrać? Kiedy kupić lub sprzedać akcje? Przed takimi dylematami stanie 850 zespołów z 550 szkół średnich z całej Polski, które przez następne 3 miesiące będą brać udział w Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej.
Przeczytaj także: Jubileuszowa edycja Gry Giełdowej
Zadaniem uczestników Gry jest zainwestować jak najlepiej wirtualnych 100 000 złotych w papiery wartościowe notowane na giełdzie. W konkursie biorą udział kilkuosobowe zespoły uczniów szkół średnich wraz z nauczycielem - opiekunem.Podobnie, jak prawdziwi inwestorzy, będą składać zlecenia giełdowe on-line. Od każdej transakcji będzie naliczana prowizja. Gracze na bieżąco będą mogli śledzić efekty swoich poczynań - na koniec każdego dnia na stronach Gry będzie publikowany ranking zespołów według wartości ich portfeli.
Gracze będą mieć do dyspozycji materiały edukacyjne, które pomogą im opanować teoretyczne zasady funkcjonowania giełdy. Uczniowie będą rozwiązywać typowe problemy, z jakimi na co dzień spotykają się inwestorzy.
Głównym celem Gry jest przybliżenie młodym ludziom zasad działania rynku kapitałowego i przekonanie ich, że ten pozornie skomplikowany mechanizm kieruje się zrozumiałymi i logicznymi zasadami i pozwala pomnażać zainwestowane środki. Wszystkie transakcje i sama Gra odbywają się z wykorzystaniem narzędzi i zasobów Internetu.
Pomysłodawcami SIGG są Kancelaria Prezydenta RP i Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Gra jest częścią programu "Internet w Szkołach - Projekt Prezydenta RP". Podobnie jak w ubiegłym roku, głównym sponsorem gry i fundatorem nagród jest Telekomunikacja Polska. Ubiegłoroczni zwycięzcy otrzymali w nagrodę wyjazdy za granicę na kursy i szkolenia, sprzęt komputerowy i programy edukacyjne.
Przeczytaj także:
IPO w Europie: spadek aktywności w III kwartale 2024 roku
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl