Kupno samochodu: liczy się marka
2008-08-07 00:03
Przeczytaj także: Zakup samochodu: cena najważniejsza
fot. mat. prasowe
Cechy ważne przy wyborze samochodu
Cechy ważne przy wyborze samochodu
Dla porównania, w 2007 roku marka samochodu uzyskała podobną ilość wskazań (38%), mimo to znalazła się na trzecim miejscu. Respondenci częściej wskazywali ekonomiczność samochodu (50%) oraz dobrą opinię o aucie (42%).
Jak wynika z badań TNS OBOP, cena jest nadal jednym z najważniejszych aspektów branych pod uwagę przy planowaniu zakupu samochodu. Średnia kwota, którą respondenci planują przeznaczyć na zakup samochodu w 2008 r. wynosi 21 293 zł i jest o około 30% wyższa niż w roku 2007 r., kiedy to Polacy planowali przeznaczyć na auto średnio 16 561 zł.
fot. mat. prasowe
Planowana kwota przeznaczona na zakup samochodu
Planowana kwota przeznaczona na zakup samochodu
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 24 styczeń – 11 luty 2008 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej; łączna liczba wywiadów 1952.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl