Branża PR w mediach VII 2008
2008-08-14 00:26
Tematy poruszane przez media najczęściej publikujące o PR © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach VI 2008
Raport o branży PR przygotowany został na podstawie 278 publikacji medialnych o public relations.W mediach ukazało się aż o 90,4 proc. więcej materiałów na temat PR-u niż w analogicznym miesiącu 2007 roku. Lipcowe zestawienie wykazało także wzrost zainteresowania tematyką PR-u politycznego, na temat którego opublikowano ponad dwa razy więcej materiałów niż w czerwcu 2008, przy jednoczesnym 22 procentowym wzroście zainteresowania promocją Polski i jej miast.Liderowi lipcowego zestawienia, czyli PR-owi Polski poświęcono 118 publikacji. Najczęściej na temat promocji kraju oraz jego miast i regionów pisał zwycięzca zestawienia mediów najczęściej publikujących o public relations - Gazeta Wyborcza. W jej ogólnopolskim i regionalnych wydaniach znalazło się 37 publikacji o promocji regionów.
fot. mat. prasowe
Tematy poruszane przez media najczęściej publikujące o PR
W lipcu, wspominając o public relations, media wzmiankowały głównie Agnieszkę Liszkę, która pod koniec czerwca zrezygnowała ze stanowiska rzecznika rządu. Jej nazwisko wzmiankowano aż 30 razy. Natomiast spośród instytucji w kontekście public relations media pisały głównie o agencjach PR, praktycznie pomijając przy tym inne firmy i organizacje. Najczęściej cytowaną/wzmiankowaną agencją była Grupa Eskadra, na którą w lipcu media powoływały się 5 razy.
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
W zestawieniu dominują materiały pochodzące z mediów regionalnych – było ich 162, natomiast materiałów pochodzących z mediów ogólnopolskich było 116.
Większość (236) lipcowych materiałów uwzględnionych w zestawieniu opublikowały media ogólnoinformacyjne, natomiast 33 publikacje pochodzą z mediów o profilu biznesowo-gospodarczym.
Najczęściej o public relations pisały dzienniki – 197 publikacji, a najrzadziej – tylko raz dwutygodniki. Jedynie 20 materiałów pochodzi z radia i telewizji.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl