Bankowość mobilna w Erze
2003-10-20 00:46
Raiffeisen Bank Polska S.A. we współpracy z PTC Sp. z o.o. - operatorem sieci telefonii komórkowej Era GSM - udostępnił klientom indywidualnym możliwość skorzystania z usług bankowych i dokonywania operacji na kontach za pośrednictwem telefonu komórkowego. Nową usługę nazwano RAIFFESIENiERA.
Przeczytaj także: eBGZ Lite: bankowość mobilna w Banku BGŻ
Do menu telefonu w opcji SIMextra dodano pozycje RAIFFEISENiERA. Po podaniu kodu PIN (tożsamego z kodem PIN telefonu) wyświetlana jest lista dostępnych operacji i produktów bankowych. Informacja o wybranych operacjach dociera do Banku w zaszyfrowanej formie a Bank tą samą drogą wysyła klientowi potwierdzenie będące dowodem zrealizowania zleconej przez niego transakcji.Wybierając z menu odpowiednie opcje klient ma również możliwość nawiązywania połączeń z centrum telefonicznym Banku oraz firmą Polcard (np. w celu zastrzeżenia karty).
Usługa działa na kartach SIMextra, w które wyposażane są już od dłuższego czasu wszystkie sprzedawane telefony w sieci Era GSM. Aplikacja bankowa dostarczana jest do telefonu klienta zdalnie, nie ma potrzeby wymiany karty SIM w telefonie. Jeśli klient nie posiada w telefonie karty SIMextra, otrzyma ją w każdym salonie Era po promocyjnej cenie 1 zł.
Bank nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z usługi i jej uruchomienie.
Serwis oparty jest o technologię SIM Toolkit, która umożliwia rozszerzenie standardowego menu telefonu komórkowego o nowe pozycje. Jej zaletą jest łatwość obsługi, szybkość wywoływania operacji oraz ścisła kontrola kosztów takich operacji (jedno zapytanie = 50 gr +VAT pobierany przez Era GSM ).
Serwis RAIFFEISENiERA umożliwia Klientowi otrzymywanie informacji o produktach posiadanych przez klienta w banku (konto osobiste, konto lokacyjne, lokaty terminowe, karty kredytowe, kredyt konsumpcyjny), realizację przelewów z konta lokacyjnego i konta osobistego, spłatę karty, założenie lokaty oraz spłatę kredytu.
Bezpieczeństwo transakcji zagwarantować ma wielostopniowy system obejmujący między innymi: ochronę dostępu do menu bankowego za pomocą kodu PIN, szyfrowanie transmisji danych, identyfikację numeru telefonu, z którego jest przesyłana dyspozycja do Banku, potwierdzanie wybranych transakcji dodatkowym kodem TPINem.
Po wydaniu każdej dyspozycji klient banku otrzymuje komunikat SMS potwierdzający jej wykonanie. Na karcie SIM znajduje się specjalny klucz, który przesyłany jest przez producenta karty bezpośrednio do banku. Wszystkie operacje kodowane są w telefonie i rozkodowywane dopiero w banku, co uniemożliwia podsłuchanie kodów, czy podejrzenie informacji o koncie klienta przez osoby niepowołane.
ERA GSM to po Plus GSM drugi operator, z którym Raiffeisen Bank rozpoczął współpracę przy obsłudze bankowości mobilnej. Jest to usługa przeznaczona przede wszystkim dla klientów, którzy cenią sobie szybkość i wygodę w dokonywaniu transakcji bankowych. Obecnie z tej formy dostępu do rachunków w Raiffeisen Banku korzysta już ponad 10% klientów, którzy w kontaktach z bankiem wybierają alternatywne kanały dostępu.
Przeczytaj także:
Aplikacje bankowe - bankowość zawsze pod ręką
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl