Zarządzanie jakością: cechy dobrego audytora
2008-08-22 13:47
Przeczytaj także: System zarządzania jakością: błędy przy wdrażaniu
Musi mieć także wystarczającą wiedzę w zakresie systemów zarządzania, w szczególności powinien znać zagadnienia:- wymagań norm odniesienia, norm dotyczących systemu zarządzania,
- stosowania systemów zarządzania w różnych organizacjach,
- różnic pomiędzy dokumentami odniesienia,
- zastosowania dokumentów odniesienia do różnych audytów.
Ale mówimy o audytorach — ludziach, którzy muszą być najlepsi. W końcu ich celem jest wejście do firmy i błyskawiczne rozpoznanie gdzie kryją się błędy, a gdzie oszczędności warte dziesiątki i setki tysięcy złotych. Tym bardziej, że całkiem inteligentny zarząd nie potrafi tego zrobić od dwóch lat. Dobry audytor, o znakomitej reputacji w branży, uczciwie pracuje na swoje wynagrodzenie. W przeciwnym razie jego poziom życia szybko spadłby poniżej średniej krajowej.
Jak ocenić czy audytor ma odpowiednie umiejętności? Zobacz jak przygotowuje się do procedury audytu i porównaj to z najlepszymi praktykami opisanymi w jakiejś książce o zarządzaniu jakością na przykład „Zarządzanie jakością z przykładami” A. Hamrola (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008). Potem udaj, że do końca nie rozumiesz o co chodzi i niech ci wytłumaczy cały proces — jeśli zrozumiesz jego odpowiedź i nie poczujesz się jak ostatni tępak, to znaczy, że jest to właściwy człowiek na właściwym miejscu. I jeśli nawet później będziesz mieć przy nim lekkie poczucie niższości, to dziesiątki lub setki tysięcy oszczędności zaleczą podrażnione korporacyjne ego każdego CEO i każdego kierownika.
Przeczytaj także:
Przywództwo w zarządzaniu przez jakość

1 2
oprac. : Wydawnictwo Naukowe PWN