Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
2008-08-27 12:45
Wartość (mln zł) i dynamika (%) rynku odzieży i obuwia w Polsce, 2006-2009 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
Według szacunków zawartych w ostatnio opublikowanym raporcie firmy PMR pt. „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2008”, detaliczna sprzedaż odzieży i obuwia w Polsce wyniosła 25 mld zł w 2007 roku i była o 15% wyższa od wartości uzyskanej w roku 2006. Warto zwrócić uwagę, iż wartość rynku dynamicznie rośnie pomimo ujemnej inflacji w tym sektorze. Biorąc pod uwagę rosnące w Polsce płace, a co za tym idzie coraz wyższe kwoty wydawane na zakup odzieży i obuwia, a także plany detalistów dotyczące rozwoju ich sieci PMR spodziewa się, iż w najbliższych latach rynek będzie rósł nadal z dwucyfrową dynamiką, a w 2008 roku osiągnie wartość 28,8 mld zł.fot. mat. prasowe
Wartość (mln zł) i dynamika (%) rynku odzieży i obuwia w Polsce, 2006-2009
Oferta coraz bogatsza
Wśród nowych marek, które pojawiły się lub wkrótce pojawią się w Polsce są między innymi: Next i Topshop – brytyjskie marki wprowadzane przez firmę Alshaya, Turnover – holenderska marka wprowadzona przez Kan, Mohito – nowa marka firmy Artman, Cosimo Martinelli – marka wprowadzana przez Gino Rossi, Companys, Soaked in Luxury oraz Bianco Footwear – kolejne marki wprowadzane przez IC Companys. Jennyfer, Spring, Cortefiel i Bodique to nowe marki w portfelu EMF oraz Massimo Dutti – kolejna w Polsce marka firmy Inditex. Poza tym do Polski wchodzą również marki luksusowe: Emporio Armani reprezentowany przez Paradise Group czy Cacharel – marka wprowadzona przez W.Kruk.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl