eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRynek odzieży i obuwia w Polsce 2008

Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008

2008-08-27 12:45

Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008

Wartość (mln zł) i dynamika (%) rynku odzieży i obuwia w Polsce, 2006-2009 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W 2008 roku sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia w Polsce wyniesie, według szacunków PMR, 28,8 mld zł. Oznacza to, iż dynamika rynku drugi rok z rzędu utrzyma się na bardzo wysokim poziomie, wynoszącym 15% - wynika z raportu PMR.

Przeczytaj także: Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł

Według szacunków zawartych w ostatnio opublikowanym raporcie firmy PMR pt. „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2008”, detaliczna sprzedaż odzieży i obuwia w Polsce wyniosła 25 mld zł w 2007 roku i była o 15% wyższa od wartości uzyskanej w roku 2006. Warto zwrócić uwagę, iż wartość rynku dynamicznie rośnie pomimo ujemnej inflacji w tym sektorze. Biorąc pod uwagę rosnące w Polsce płace, a co za tym idzie coraz wyższe kwoty wydawane na zakup odzieży i obuwia, a także plany detalistów dotyczące rozwoju ich sieci PMR spodziewa się, iż w najbliższych latach rynek będzie rósł nadal z dwucyfrową dynamiką, a w 2008 roku osiągnie wartość 28,8 mld zł.

fot. mat. prasowe

Wartość (mln zł) i dynamika (%) rynku odzieży i obuwia w Polsce, 2006-2009

Wartość (mln zł) i dynamika (%) rynku odzieży i obuwia w Polsce, 2006-2009

„Sprzyjająca koniunktura gospodarcza, spadający wskaźnik bezrobocia i rosnące wynagrodzenia powodują, iż przeciętny polski konsument może sobie coraz częściej pozwolić na zakupy dóbr nie będących rzeczami pierwszej potrzeby, a więc również ubrań i butów. Coraz częściej są to ubrania markowe średniej półki cenowej, na rzecz których Polacy powoli rezygnują z odzieży niemarkowej kupowanej w małych tradycyjnych sklepach czy na bazarach” - mówi Patrycja Nalepa, analityk handlu detalicznego w PMR. Do takiego stanu rzeczy przyczynia się ciągłe rozwijanie sieci przez działających już na rynku detalistów, również w mniejszych miastach, wprowadzanie przez nich nowych marek, a także wchodzenie nowych międzynarodowych graczy do Polski, dzięki czemu oferta rynkowa z roku na rok staje się ciekawsza i bogatsza.

Oferta coraz bogatsza

Wśród nowych marek, które pojawiły się lub wkrótce pojawią się w Polsce są między innymi: Next i Topshop – brytyjskie marki wprowadzane przez firmę Alshaya, Turnover – holenderska marka wprowadzona przez Kan, Mohito – nowa marka firmy Artman, Cosimo Martinelli – marka wprowadzana przez Gino Rossi, Companys, Soaked in Luxury oraz Bianco Footwear – kolejne marki wprowadzane przez IC Companys. Jennyfer, Spring, Cortefiel i Bodique to nowe marki w portfelu EMF oraz Massimo Dutti – kolejna w Polsce marka firmy Inditex. Poza tym do Polski wchodzą również marki luksusowe: Emporio Armani reprezentowany przez Paradise Group czy Cacharel – marka wprowadzona przez W.Kruk.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: