Przeczytaj także:
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
Czas na średnią i wyższą półkę cenową
Segmenty rynku odzieży, które mają przed sobą największe perspektywy rozwoju w Polsce, VI 2008
Segmenty rynku odzieży, które mają przed sobą największe perspektywy rozwoju w Polsce, VI 2008
Kliknij, aby przejść do galerii (4)
W opinii respondentów biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez PMR właśnie segment ubrań z wyższej półki jest tym, który ma przed sobą największe perspektywy wzrostu, dlatego też PMR spodziewa się, że kolejne selektywne marki będą stopniowo pojawiać się na polskim rynku. Według ankietowanych firm, wraz z bogaceniem się społeczeństwa rośnie grupa zamożnych klientów zainteresowanych zakupami w butikach światowych marek i projektantów, którzy chcą w ten sposób podkreślić swój status społeczny. Dzięki podróżom zagranicznym wzrasta w Polsce świadomość tych marek oraz chęć podążania za europejskimi i światowymi trendami.
Działania, które będą podejmowane lub są rozważane przez firmy w bieżącym lub przyszłym roku, VI 200
Działania, które będą podejmowane lub są rozważane przez firmy w bieżącym lub przyszłym roku, VI 2008
Kliknij, aby przejść do galerii (4)
Ponadto, dobre perspektywy wzrostu ma przed sobą markowa odzież średniego i średnio-wyższego segmentu cenowego – zdaniem badanych firm odzież reprezentująca adekwatne połączenie ceny i dobrej jakości. Wraz z rosnącymi płacami coraz więcej osób będzie skłaniać się ku zakupom takich ubrań, dostępnych głównie w centrach handlowych.
Identyczny odsetek respondentów (22%) wskazał na perspektywy rozwoju w segmencie markowej odzieży codziennej/casual. Respondenci podkreślali mnogość marek oraz obszerność asortymentową tego segmentu, a także wygodę i komfort ubrań, które coraz częściej noszone są do pracy zamiast typowo eleganckiego stroju (tzw. styl miejski).
Co więcej, niektóre firmy przewidują rozwój sektora ubrań sportowych uzasadniając swoje opinie rosnącym zainteresowaniem aktywnym wypoczynkiem, wzrostem świadomości zdrowego stylu życia oraz bardziej luźnym, sportowym i wygodnym stylem ubierania się.
Kraje, w których polskie firmy planują otworzyć sklepy w ciągu następnych 2 lat (liczba firm), VI 20
Kraje, w których polskie firmy planują otworzyć sklepy w ciągu następnych 2 lat (liczba firm), VI 2008
Kliknij, aby przejść do galerii (4)