eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMobilny Internet na świecie I-III 2008

Mobilny Internet na świecie I-III 2008

2008-08-28 13:58

Mobilny Internet na świecie I-III 2008

Top kategorie stron internetowych Internetu mobilnego - BRIC, USA, Europa © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Badania Nielsen Company wykazały, że strony internetowe poświęcone rozrywce cieszą się największą popularnością wśród użytkowników mobilnego Internetu na rozwijających się rynkach usług mobilnych w Brazylii, Rosji, Indiach i Chinach (BRIC). Inaczej wygląda sytuacja na bardziej dojrzałych rynkach USA i Europy, gdzie informacje i wiadomości są najczęściej wyszukiwane w większości przeglądarek mobilnego Internetu.

Przeczytaj także: Internet mobilny w Polsce 2010

Zgodnie z najnowszym raportem Nielsen Company, opublikowanym 12 sierpnia 2008 r., strony poświęcone rozrywce, grom i muzyce znalazły się wśród 5 najczęściej odwiedzanych kategorii stron we wszystkich krajach BRIC, ale nie znalazły miejsca w rankingu dotyczącym USA i Europy. Źródło: Nielsen, Mobile Media Marketplace report - BRIC, US, Europe, Q1 2008

fot. mat. prasowe

Top kategorie stron internetowych Internetu mobilnego - BRIC, USA, Europa

Top kategorie stron internetowych Internetu mobilnego - BRIC, USA, Europa






E-maile, pogoda, wiadomości i wyszukiwarki to główne kategorie przeglądanych stron zarówno przez amerykańskich, jak i europejskich użytkowników mobilnego Internetu. W Stanach Zjednoczonych rozrywka, muzyka i gry zajęły odpowiednio ósme, dziewiąte i dziesiąte miejsce. Badania sugerują, że użytkownicy mobilnego Internetu w krajach BRIC polegają bardziej na telefonach komórkowych, jako narzędziach rozrywki, natomiast użytkownicy w USA i Europie wykorzystują swoje telefony jako źródła informacji.

„W Stanach Zjednoczonych i Europie, szeroki dostęp do mediów i rozrywki jest możliwy od dziesięcioleci, zarówno poprzez stabilną infrastrukturę, jak i przez bardziej współczesne wyspecjalizowane urządzenia jak iPody, które wychodzą naprzeciw potrzebom rozrywki klienta,”- powiedział Jeff Herrmann, vice president of mobile media at Nielsen. „Użytkownicy na wschodzących rynkach Brazylii, Rosji, Indii i Chin nie czerpali korzyści z dużej bazy dostawców Internetu, czego następstwem było ograniczenie jego oddziaływania i teraz wypełniają usługową lukę przez skwapliwe korzystanie z telefonicznego przekazu jako osobistych platform rozrywki.”

Badanie firmy Nielsen ujawniło ponadto, że mobilny Internet nieprzerwanie osiąga ogólnoświatowy zasięg. Ponad 11% użytkowników telefonów komórkowych w Rosji posiada dostęp do Internetu w swoich telefonach komórkowych, plasując się z tym wynikiem tylko za USA, Wielką Brytanią i Włochami.

fot. mat. prasowe

Eksploracja mobilnego Internetu w poszczególnych państwach

Eksploracja mobilnego Internetu w poszczególnych państwach

Z liczbą 6,8% wykorzystanie mobilnego Internetu w Chinach jest na równi z Niemcami i pomimo, że Brazylia i Indie znalazły się na końcu zestawienia, eksploracja Internetu w tych dwóch krajach jest ważnym, pierwszym krokiem w stronę poszerzenia jego zastosowania. „Telefony komórkowe wypełniają istotną lukę dostępu w państwach gdzie dostęp do Internetu nie zawsze jest możliwy w domach i szkołach,” - powiedział Hermann. „Rozwój i absorpcja usług danych w telefonach komórkowych będą miały ogromny, pozytywny wpływ na gospodarki Brazylii, Rosji, Indii i Chin.”
Odpady komunalne w 2007 r.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: