NetSprint: reklama kontekstowa na Litwie
2008-09-08 14:01
Przeczytaj także: Google testuje in-stream
System reklamy kontekstowej służy do zarządzania powierzchnią reklamową na stronach internetowych oraz do emisji reklam kontekstowych w ramach sieci serwisów partnerskich. Na mocy zawartego porozumienia NetSprint będzie odpowiadał za część technologiczną przedsięwzięcia, a także dostarczał know-how w zakresie sprzedaży i optymalizacji emisji reklam.„Wdrożenie na Litwie jest naszym pierwszym wdrożeniem NetSprint Adserver poza Polską. [...] W najbliższej przyszłości planujemy dalszy rozwój systemu NetSprint Adserver dla naszych partnerów litewskich oraz wzbogacanie go o kolejne funkcjonalności.” - powiedział Maciej Musioł, Dyrektor Pionu Rozwiązań Reklamowych w firmie Netsprint.
System umożliwia opisywanie reklam słowami kluczowymi, dzięki czemu są one kontekstowo dopasowane do zawartości danej strony. Reklamy dobierane są również w oparciu o kategorie serwisów oraz wskaźniki maxCPC (maksymalna zadeklarowana przez reklamodawcę cena, którą jest gotowy zapłacić za kliknięcie) oraz CTR (stosunek liczby kliknięć do ogólnej liczby wyświetleń). Iloczyn wszystkich tych parametrów decyduje, na jakim serwisie i w jakiej kolejności pojawi się reklama. Dzięki temu reklamodawcy mogą precyzyjnie kierować przekaz do odpowiednich grup docelowych. Jednocześnie funkcjonalności systemu zapewniają pełną kontrolę nad wydatkami oraz nad sposobem emisji reklam (wygląd reklamy, miejsce wyświetlania itp.).
Z kolei wydawcy, wyświetlający reklamy na swoich stronach maksymalizują swe przychody z ich emisji, gdyż odpowiednie dopasowanie zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę przez internautę.
![Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci [© Marek - Fotolia.com] Dane i content marketing napędzają reklamę w sieci](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/content-marketing/Dane-i-content-marketing-napedzaja-reklame-w-sieci-175955-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl