eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBanki europejskie: sposób na kryzys

Banki europejskie: sposób na kryzys

2008-09-15 13:51

Przeczytaj także: Banki w Europie potrzebują dokapitalizowania


Plany na przyszłość

Obecne inwestycje banków wydają się być krótkowzroczne. Jak dowodzą badania, skierowane są one na zachowanie obecnego udziału w rynku, co ogranicza długoterminowe aspekty rozwoju. Ankietowane banki zdają sobie sprawę na przykład z pojawienia się nowej generacji klientów, która nie jest przywiązana do żadnego z tradycyjnych modeli bankowych. Istnieje niszowa grupa młodych klientów, którzy używają nowych kanałów jak Internet czy technologie mobilne jako swój podstawowy dostęp do banku. Ponadto wyodrębniają się nowe segmenty klientów spośród zmian demograficznych w grupach ludzi starszych i imigrantów.

Z drugiej jednak strony, zgodnie z badaniami zewnętrznych ekspertów, banki nie przeznaczają odpowiedniej ilości funduszy by zdobyć klientów z tych kształtujących się nisz. Wielu obserwatorów zauważyło, że banki skupione są bardziej na wewnętrznych potrzebach biznesowych niż na rozwoju lepszego zrozumienia klienta, którego zachęcić może większe zróżnicowanie i elastyczność standardów usług czy technologii IT. Jak stwierdził jeden z badanych: „Banki mówią, że są zorientowane na potrzeby klienta ale nie są.”

Wykorzystując sugestie i komentarze zdobyte dzięki badaniom, a także wiedzę odnośnie sektora, SAP jest przekonana, że banki mogą ponownie oszacować swoje inwestycje w dziewięciu kluczowych obszarach:
  • Najważniejszą rzeczą na jakiej długoterminowo muszą skupić się banki powinno być umiejętne postępowanie z klientami;
  • Integracja kanałów dystrybucyjnych;
  • Zarządzanie ochroną przed ryzykiem dla wszystkich akcjonariuszy;
  • Zautomatyzowanie i ujednolicenie procesów biznesowych między przedsiębiorstwami, które udostępnią narzędzia do zbierania informacji biznesowych;
  • Przyjęcie strategii insourcingowych i outsourcingowych;
  • Zarządzanie wiedzą biznesową włączając przejrzystość relacjonowania, przepisów i wymagań;
  • Stworzenie widocznych i namacalnych społecznie odpowiedzialnych platform;
  • Wcielenie utalentowanego i wykształconego personelu na wszystkich poziomach przedsiębiorstwa, działającego jako pośrednik zmian;
  • Zarządzanie marką by przywrócić wiarygodność utraconą w czasie kryzysu;

poprzednia  

1 2

Inflacja VIII 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: