Branża PR w mediach VIII 2008
2008-09-18 00:33
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach VII 2008
W analizowanym miesiącu PR polityczny powrócił na pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych tematów. Media interesowały także zagadnienia PR-u politycznego poza granicami Polski. W zestawieniu znalazło się 31 materiałów związanych z politycznymi działaniami PR m.in. w USA, Chinach, Rosji i na Białorusi. Na drugim miejscu uplasowały się zagadnienia PR-u Polski – 109 publikacji, a na trzecim ogólne zagadnienia branży PR, którym poświęcono 40 materiałów.Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że zdecydowana większość (283) sierpniowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 54 materiały miały charakter negatywny, a 27 - pozytywny.
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w sierpniu pierwsze miejsce ex aequo zajęły: Grupa Eskadra oraz On Board PR (każda była wspominana w mediach po 4 razy). Media zainteresowała szczególnie współpraca agencji On Board PR z NSZZ Solidarność.
W sierpniowym rankingu osób cytowanych w kontekście PR-u pierwsze miejsce zajęła Izabela Helbin z krakowskiego magistratu. Wypowiedzi jej, związane z kontrowersjami wokół domniemanej kampanii promocyjnej miasta skierowanej do homoseksualistów, media przywoływały 7 razy. Drugi w zestawieniu był Piotr Tymochowicz (4 cytowania).
fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR
W sierpniu częściej o PR pisały media ogólnopolskie, które zamieściły 189 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach regionalnych znalazło się 175 materiałów o tej tematyce. Większość publikacji pochodzi z mediów informacyjnych.
Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w sierpniu pisały dzienniki – pochodzi z nich aż 208 na 364 publikacji uwzględnionych w zestawieniu.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl