Telefony komórkowe już nie tylko dzwonią
2008-09-22 14:02
Według najnowszych badań telefony komórkowe nie służą już tylko do dzwonienia ale odgrywają szereg innych równie znaczących ról, łącząc w sobie: środek komunikacji, pomocy w zakupach a także centrum rozrywki i wyszukiwarki.
Przeczytaj także: Telefonia komórkowa: rośnie popyt na multimedia
60% posiadaczy twierdzi, że ich telefon jest „zawsze z nimi”; Nastolatkowie, „Generacja Y” (osoby w wieku od 15 do 24 lat) wykazują tym większy entuzjazm posiadania im telefon bogatszy w funkcje.Telefony komórkowe odgrywają coraz ważniejszą rolę w codziennym życiu – użytkownicy podróżują z nimi przez cały czas, telefony pomagają im podejmować kluczowe decyzje w sprawach zakupów, umożliwiają im korzystanie z poczty elektronicznej, rabatów w sklepach, umożliwiają korzystanie z lokalizatorów i innych aplikacji – tak można podsumować najnowsze badania Knowledge Networks, pod tytułem „How People Use Cell Phones” („Jak ludzie używają telefonów komórkowych”).
Trzech na pięciu (60%) posiadaczy telefonów komórkowych stwierdziło, że nosi swój telefon przez cały czas, nawet w domu – jest to 50-procentowy wzrost od czasu badań Knowledge Networks (KN) z 2002 r. 32% posiadaczy stwierdziło, że dzwoni do przyjaciół lub rodziny „za każdym razem” bądź „często” gdy podejmują decyzje robiąc zakupy – liczba ta wzrasta do 45% w przedziale wiekowymi między 18 a 34 rokiem życia. Na otwarte pytanie „czego nie lubią w swoich telefonach?” ankietowani odpowiedzieli najczęściej: „Niczego”.
Młodzi użytkownicy chcą większej liczby funkcji
Entuzjazm towarzyszący różnorodności aplikacji w telefonach, takich jak możliwość oglądania filmów video czy GPS, jest zauważalnie wyższy wśród młodszych pokoleń. Badania KN wykazały, że 61% klientów z „Generacji Y”, zwanej również „Millennials” powiedziało, że „im więcej funkcji w telefonie tym lepiej”, w porównaniu do 27% klientów generacji powojennego wyżu demograficznego (tzw. Baby Boomers).
Przeczytaj także:
Telewizja mobilna popularna u młodzieży
oprac. : Jakub Woźniak / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
użytkownicy telefonów komórkowych, badania użytkowników komórek, technologie mobilne, usługi mobilne, telewizja w komórce