Koniunktura konsumencka IX 2008
2008-09-27 00:20
We wrześniu 2008 r. zanotowano poprawę nastrojów konsumenckich społeczeństwa polskiego. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej poprawił się o 1,4 pp. i wyniósł -6,6 pp. Wskaźnik wyprzedzający poprawił się o 1,2 pp. i ukształtował na poziomie -10,4. pp - poinformował Główny Urząd Statystyczny.
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka VIII 2008
Zmiany wskaźników koniunktury konsumenckiej we wrześniu 2008 r. wskazują na możliwość zahamowania obserwowanej w poprzednich miesiącach tendencji spadkowej dynamiki konsumpcji indywidualnej.Czynnikami korzystnie kształtującymi zmiany nastrojów konsumenckich we wrześniu 2008 r. była poprawa ocen: zmian sytuacji finansowej gospodarstw domowych w ostatnich 12 miesiącach, sytuacji gospodarczej (w ostatnich jak i najbliższych 12 miesiącach), obecnego dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych oraz możliwości oszczędzania (w najbliższych 12 miesiącach). Niekorzystne zmiany nastrojów dotyczyły wyłącznie ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstw domowych w najbliższych 12 miesiącach.
Szczególną uwagę zwracają wskaźniki dotyczące ocen dokonywania ważnych zakupów oraz oszczędzania pieniędzy, które ukształtowały się na wysokim poziomie, a także zahamowanie dalszego zwiększania się obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia.
Przeczytaj także:
Koniunktura konsumencka XII 2010
![Koniunktura konsumencka XII 2010 [© Scanrail - Fotolia.com] Koniunktura konsumencka XII 2010](https://s3.egospodarka.pl/grafika/koniunktura-konsumencka/Koniunktura-konsumencka-XII-2010-apURW9.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl