eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyTelefonia stacjonarna a oferty dla biznesu

Telefonia stacjonarna a oferty dla biznesu

2008-09-29 02:03

Telefonia stacjonarna a oferty dla biznesu

Udział użytkowników TP korzystających z usług stacjonarnych dla biznesu w łącznej liczbie użytkownik © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport zawierający analizę porównawczą ofert dostępnych na rynku usług telefonii stacjonarnej dla klientów biznesowych, operatorów alternatywnych z ofertami Telekomunikacji Polskiej.

Przeczytaj także: Ceny połączeń telefonii stacjonarnej 2005-2007

Analiza UKE powstała w celu oceny funkcjonowania rynku usług telefonii stacjonarnej dla klientów biznesowych. Oceny tej dokonano poprzez porównanie ofert operatorów alternatywnych z ofertami operatora zasiedziałego, jak również poprzez zbadanie stopnia zadowolenia klientów biznesowych ze świadczonych im usług telefonii stacjonarnej.

Z obserwacji zjawisk rynkowych wynika, że z roku na rok usługi telefoniczne dla biznesu stanowią coraz większy procent usług telefonicznych ogółem. W 2007 r. przychody przedsiębiorców telekomunikacyjnych z tytułu świadczenia usług telefonicznych dla biznesu stanowiły 38,4% ogółu przychodów z tytułu świadczenia usług telefonicznych. Dla porównania w roku 2006 liczba ta wyniosła 35,5%, natomiast w 2005 – 34,5%.

Pojawianie się nowych i udoskonalanie już istniejących ofert operatorów alternatywnych skutkuje zmniejszaniem się udziału przychodów operatora zasiedziałego (Telekomunikacja Polska S.A.) pod względem przychodów ze świadczenia usług telefonicznych dla biznesu na rzecz operatorów alternatywnych. W 2007 r. udział ten wyniósł 64,2% wobec 69,09% w 2006 r. i 73,8% w 2005 r.

fot. mat. prasowe

Udział użytkowników TP korzystających z usług stacjonarnych dla biznesu w łącznej liczbie użytkownik

Udział użytkowników TP korzystających z usług stacjonarnych dla biznesu w łącznej liczbie użytkowników biznesowych w latach 2005-2007

Udział liczby klientów biznesowych korzystających z usług telefonii stacjonarnej również rośnie z roku na rok. W 2007 r. stanowili oni 18% wszystkich klientów korzystających z usług telefonii stacjonarnej, podczas, gdy w 2006 r. było ich 17,5%, natomiast w 2005 r. – 16,6%. Spada natomiast, choć bardzo wolno, udział TP S.A. w łącznej liczbie abonentów biznesowych. W 2007 r. operator zasiedziały posiadał 86,6% wszystkich klientów biznesowych wobec 88,5% w 2006 r. i 89% w 2005 r.

Przedmiot badań

Do niniejszej analizy wybrano cenniki operatorów świadczących usługi telekomunikacyjne dla klientów biznesowych, którzy w 2007 r. osiągnęli udział w rynku usług telefonicznych dla biznesu powyżej 1%. Przeanalizowano oferty następujących spółek:
  • Telekomunikacja Polska S.A.,
  • Telefonia Dialog S.A,
  • Netia S.A.,
  • Tele2 Sp. z o.o.,
  • Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o.,
  • GTS Energis Sp. z o.o.
W analizie wykorzystano cenniki obowiązujące na dzień 1 września 2008 r. Dla każdego operatora przedstawiono trzy cenniki (w przypadku GTS Energis dwa, gdyż spółka posiadała na dzień 1 września 2008 r. tylko dwa cenniki dla biznesu).

Porównanie cen połączeń telefonicznych Telekomunikacji Polskiej z cenami oferowanymi przez operatorów alternatywnych

1. Połączenia lokalne

Z raportu UKE wynika, że w czerwcu 2008 r. ceny połączeń lokalnych w godzinach szczytu w dzień roboczy w ofertach wybranych operatorów mieściły się w przedziale od 10 do 17 groszy. Średnia cena minuty połączenia wyniosła 13 groszy.

 

1 2 ... 4

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: