Telefonia stacjonarna a oferty dla biznesu
2008-09-29 02:03
Udział użytkowników TP korzystających z usług stacjonarnych dla biznesu w łącznej liczbie użytkownik © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ceny połączeń telefonii stacjonarnej 2005-2007
Analiza UKE powstała w celu oceny funkcjonowania rynku usług telefonii stacjonarnej dla klientów biznesowych. Oceny tej dokonano poprzez porównanie ofert operatorów alternatywnych z ofertami operatora zasiedziałego, jak również poprzez zbadanie stopnia zadowolenia klientów biznesowych ze świadczonych im usług telefonii stacjonarnej.Z obserwacji zjawisk rynkowych wynika, że z roku na rok usługi telefoniczne dla biznesu stanowią coraz większy procent usług telefonicznych ogółem. W 2007 r. przychody przedsiębiorców telekomunikacyjnych z tytułu świadczenia usług telefonicznych dla biznesu stanowiły 38,4% ogółu przychodów z tytułu świadczenia usług telefonicznych. Dla porównania w roku 2006 liczba ta wyniosła 35,5%, natomiast w 2005 – 34,5%.
Pojawianie się nowych i udoskonalanie już istniejących ofert operatorów alternatywnych skutkuje zmniejszaniem się udziału przychodów operatora zasiedziałego (Telekomunikacja Polska S.A.) pod względem przychodów ze świadczenia usług telefonicznych dla biznesu na rzecz operatorów alternatywnych. W 2007 r. udział ten wyniósł 64,2% wobec 69,09% w 2006 r. i 73,8% w 2005 r.
fot. mat. prasowe
Udział użytkowników TP korzystających z usług stacjonarnych dla biznesu w łącznej liczbie użytkownik
Przedmiot badań
Do niniejszej analizy wybrano cenniki operatorów świadczących usługi telekomunikacyjne dla klientów biznesowych, którzy w 2007 r. osiągnęli udział w rynku usług telefonicznych dla biznesu powyżej 1%. Przeanalizowano oferty następujących spółek:
- Telekomunikacja Polska S.A.,
- Telefonia Dialog S.A,
- Netia S.A.,
- Tele2 Sp. z o.o.,
- Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o.,
- GTS Energis Sp. z o.o.
Porównanie cen połączeń telefonicznych Telekomunikacji Polskiej z cenami oferowanymi przez operatorów alternatywnych
1. Połączenia lokalne
Z raportu UKE wynika, że w czerwcu 2008 r. ceny połączeń lokalnych w godzinach szczytu w dzień roboczy w ofertach wybranych operatorów mieściły się w przedziale od 10 do 17 groszy. Średnia cena minuty połączenia wyniosła 13 groszy.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl