Flota samochodowa: CFM w Polsce I-VI 2008
2008-09-29 13:44
Przeczytaj także: Flota samochodowa: CFM w Polsce 2007
Struktura portfela usługfot. mat. prasowe
Struktura rynku wg typu usługi oraz wg typu kontraktu podpisanego z klientem
Rynek z perspektywy oferentów
Według Instytutu Keralla charakterystyczną cechą polskiego rynku car fleet management jest jego rozdrobnienie. Więcej, niż połowa obsługiwanych aut pozostaje w rękach 8 dostawców, a gdyby wyniki osiągane przez spółki w ramach programu Toyota CorpoCars Management ukazać łącznie jako efekt pracy jednego przedsiębiorstwa z oddziałami, to okazałoby się, że na 70% rynku przypada 9 mocnych graczy. W modelach zachodnioeuropejskich, ku którym zmierzamy, proporcje wyglądają dokładnie inaczej.
fot. mat. prasowe
Procentowy udział firm w rynku wg liczby obsługiwanych samochodów
Jak wynika z szacunków Instytutu Keralla wyraźnie zyskują na znaczeniu firmy pracujące w ramach programu Toyoty CorpoCars Management. Łącznie spółki obsługują ponad 11 tys. pojazdów, co daje ok. 10% udziału w rynku. Jeśli przypomnieć, że na koniec 2007 roku samochodów tych było o połowę mniej, można stwierdzić, że mimo ostrej konkurencji wejście Toyoty w program wynajmu okazał się na trudnym i mało przewidywalnym polskim rynku motoryzacyjnym bardzo trafnym posunięciem.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl